Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Thor: The Dark World Blu-ray Review

http://hometheater.persiangig.com/DVD%20%D9%88%20Blu-Ray/Thor%202.JPG

http://hometheater.persiangig.com/DVD%20%D9%88%20Blu-Ray/Thor%202%20Inside.JPG

قسمت دوم فیلم Thor همین امشب دیدم! معمولاً با یک بار دیدن یک فیلم ازش نمی نویسم! اما اگر الان این مطلب نمی نوشتم میرفت جزو ده ها مطلب نوشته نشده دیگه!

قسمت دوم "ثور" داستان و ساختار پیچیده تری نسبت به اولی داشت, نبرد خیر و شر و دشمنی برادر بزرگتر ثور سر جاش بود! اما در قسمت دوم خیلی عمیق تر به "Parallel Worlds" پرداخته شده, جهان های موازی یکی از علایق جدی هالیوود بحساب میاد! و یکی از گرایش های من در بحث فلسفه و فیزیک همین جهان های موازی! مواردی مثل "فرار از جهان, فراتر از جهان چندگانه, جهان های کوانتومی موازی, انفجار بزرگ و بسیار دیگر از انگارهای که هالیوود در مواردی مثل فیلم ماتریکس فوق العاده بهشون اشاره کرده و به تصویر کشیده! در دو قسمت ثور و بخصوص دومی هم میشه بسیاری از انگارهای جهان های موازی در لایه های داستان دید! مخصوصا در نبرد آخر فیلم خیلی عمیق به جهان های موازی کوپر اشاره میکنه! از این بهتر فقط در سه گانه ماتریکس دیده بودم! از این بحث ها بگذریم بریم ببینیم در صدا و تصویر روی بلوری چی برای گفتن داره!

تصویر قسمت دوم فوق العاده تمیزه و میتونم با The Avengers مقایسه کنم,بدون نویزهای پشه ای و گرین! در قسمت اول تصویر گرین دونه ریزی داشت, اما در دومی خبری از گرین نیست.

رنگ ها به اندازه کافی درخشنده بودن, در دنیایی واقعی اصلاً اشباء شده نبودن, رنگ پوست بسیار طبیعی بود, بنظرم کارگردان خواسته حس دنیایی حقیقی با دیگر دنیاها با اشباء نکردن رنگ بیشتر انتقال بده که این خیلی عالی بود.

جزئیات تصویر در لانگ شات ها فوق العاده عالی بود! و یکی از نقاط قوت تصویر بحساب میاد, در نماهای بسته نیز بافت پوست و اشیا فوق العادست! در چند سکانس که محشر بود! واقعا لذت بردم.

تنها ایرادی که میشه به تصویر گرفت! بور بودن تصویر در دنیاهای دیگر بود! میشد یکم کنتراست بهتری داشت! در دنیایی حقیقی هم کنتراست خیره کننده نیست! و باز میشد قوی تر باشه, اما ضعف هم نبود!

صدا:DTS-HD Master Audio 7.1

صدا در دومی به خوبی قسمت اول نبود! انگار بگیر نگیر داشت!

در سکانس های صدا ضعیف بود! و در همون سکانس در یک لحظه صدا عالی میشد! بعنوان مثال در سکانس ورود سفینه به ساحل شهری و خراب شدن زمین صدا خیلی بده! انگار تیم صدا گذاری فیلم عظمت تخریب این صحنه اصلا درک نکردن!

صدا در لحضاتی که خود ثور در میدان بود عالی میشد! از ویژگی های صدا افکت ها لحظه ای بود که میدونم در سیستم های درست و حسابی پتانسیل کندن بیننده از جا دارن!

DSP صدا در اکثر صحنه ها یکی از نقاط قوت صدای فیلم بود, مخصوصا حرکت چکش ثور فوق العاده زیبا کار شده و اگر سیستم خوبی داشته باشد از صدا لذت میبرید.

کانال LFE بسیار عالی کار شده, افکت های باس سنگین و پویا که حسابی از خجالت ساب سیستم درمیاد! اگر سکانس ورود سفیه به ساحل شهری فراموش کنید! کانال فرکانس پایین در اکثر موارد عالی بود.

در مجموع ثور 2 روی بلوری کار قوی بود, مخصوصا تصویر تمیز و با جزئیاتی که داشت و صدا با DSP عالی و افکتیو. فقط یکم بور بودن تصویر اذیت کرد! و صدای خشک و گرفته در بعضی سکانس ها! در کل حتما بلوری Thor 2 به دوستان توصیه می کنم.

خوش باشید

  تصویر

  صدا

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء