Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Transformers: Age of Extinction 3D blu-ray Review

ترانسفورمرز از اون فیلم های که به جزء قسمت اول, از تمام قسمت های بعدی بروی بلوری نوشتیم. به نسخه بلوری قسمت اول هم در یک مطلبی اشاره کردم. قسمت دوم Revenge of Fallen محبوب ترین این چهارگانه از لحاظ صدا و تصویر و به ویژه صدا برای من بحساب میاد. سومی Dark of the Moon چندان جالب نبود. و این آخری Age of Extinction یکی از خوب های این مجموعه در جلوه های ویژه و کیفیت تصویر بود.

به جرات میتونم بگم بیش از هشتاد درصد از بلوری های سه بعدی که دارم ( سعی می کنم تا جای ممکن نسخه سه بعدی نگیرم) دیسک سه بعدی از هولدر قاب خارج نکردم! چرا که در اکثر موارد نسخه های سه بعدی خانگی بیشتر شبیه به توهین به بیننده است تا تصویری با بعد سوم! فیلم های که بروی دی وی دی و این اواخر بلوری با تکنیک "لنتیکولار" منتشر میشد سه بعدی حقیقی تری نسبت به این جدید ها داشتن فقط کیفیت تصویر نداشتن.

تجهیزات تصویری تست:

نمایشگر سامسونگ 65HUC9990

بلوری پلیر OPPO 105D

کابل Wireworld Platinum Starlight 7

ترانسفورمرز 4 در IMAX 3D دیدم, و خیلی خوب میتونم بین نسخه سینمایی و خانگی فیلم در کیفیت سه بعدی نظر بدم. نسخه سه بعدی خانگی فیلم IMAX 3D است. تفاوتی که با نسخه های سه بعدی عادی داره در نمایش "Aspect ratio" سکانس های که با دوربین IMAX گرفته شده است. فیلم با دو نوع دوربین نرمال و در بخش های IMAX تصویر برداری شده است. در نمایش خانگی نسبت تصویر از 2.40.1 در سکانس های عادی به 1.78.1 تغییر می کند. هرچقدر سایز نمایشگر در این نسخه بزرگتر باشه تاثیر سه بعدی برجسته تری دیده خواهد شد.
قسمت چهارم ترانسفورمرز در نسخه سه بعدی خانگی نسبت به عنوان های دیگه ای که من تست کردم, کمی واقعی تر و در لحظاتی میشه گفت شمارو یاد نسخه ای اصلی در پرده عریض IMAX خواهد انداخت.
در نسخه خانگی فیلم شعاع های نور و گرد و خاک خیلی قوی تر از هر تاثیر افکت تصویری دیگری قدرت سه بعدی دارند, در واقع سه بعدی ترین بخش تصویری فیلم همین شعاع های نور و ذرات گرد و خاک در فیلم هستند.
جرقه های که از انفجارها و برخوردها ایجاد میشدن هم تاثیر سه بعدی خوبی داشتند.
سکانسی که خود مایکل بی دوستش داره و کاملا IMAX گرفته شده است, سکانسی که سفینه دشمن کابل های از سفینه به ساختمان های روبرو پرتاب میکنه, این سکانس تاثیر سه بعدی عالی در پرده عریض و قابل قبولی در نسخه خانگی داشت.

در سکانس های که میزان استفاده از CGI بیشتره, قدرت سه بعدی هم بیشتره, مثل سکانسی که آپتیموس پرایم و دختره توسط سفیه گرفتار میشن و ذراتی شبیه به تکه های کاغذ سیاه در هوا پراکنده است, این سکانس بطور واقعی فیلم برداری شده است اما در مراحل CGI میزان تکه های شبیه به کاغذ زیاد شده, این سکانس در سه بعدی خانگی خوب بود و میشد پراکندگی تکه های (نمیدونم چی بود) در فضای خارج از نمایشگر و تا وسط سالن دید.

مایکل بی در بخشی از مصاحبه این فیلم به این نکته اشاره میکنه که من خیلی به صحنه های علاقه دارم که سوژه ای بزرگ به سمت کاراکترها پرتاب میشه, مثل صحنه ای که پروانه عظیم کشتی به سمت شخصیت های اصلی فیلم در ماشین پرتاب میشه, حتما سکانس تعقیب و گریز اتوبان در بچه های بد 2 و ماشینی که از تریلر آزاد میشه و از بالای سر سرنشین های فراری عبور میکنه یادتون هست؟ صحنه های مثل این در کارنامه فوق العاده فیلم سازی مایکل بی زیاد میشه مثال زد. در سکانس تخریب شهر توسط سفینه دشمن در ترانسفورمرز 4 و همین پرتاب شدن پروانه کشتی در پرده عریض تاثیر سه بعدی خوبی دیدیم, اما در نسخه خانگی اصلا جالب نبود و در مواردی اصلا سه بعدی نبود!

در کل دیدن نسخه سه بعدی Transformers: Age of Extinction لذت خاصی به تجربه سینمایی شما در خانه اضافه نخواهد کرد, اما بی تاثیر هم نخواهد بود.

تاثیر سه بعدی

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء