Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

بررسی Furiosa نسخه Kaleidescape

یک روز پس از انتشار نسخه دیجیتال فیلم فیوریوسا: حماسهٔ مکس دیوانه ( Furiosa: A Mad Max Saga) کمپانی Kaleidescape نسخه اختصاصی خود را با حجم حدودا 82 گیگ, صدای دالبی اتموس غیر فشرده و +4K HDR10 برای ما ویدئوفایل ها عرضه کرد:

و این یکی از سریع ترین بررسی های صدا و تصویر یک فیلم در تاریخ این سایت است!

تصویر:

من فکر می کردم در قسمت دوم "مکس دیوانه" هم باید شاهد رنگ های اشباعی باشیم که با مهارت خیره کننده در فضای رنگی HDR همچنان یکی از بهترین ابرداده ایستا (Static Metadata) موجود بروی نسخه فیزیکی UHD بلوری باشد. اما "برادران وارنر" قسمت دوم را با دو فضای رنگی دالبی ویژن و +HDR10 با ابرداده پویا (Dynamic Metadata) عرضه کرده است.

از سکانسی که فیوریوسا هلو را از درخت چید بازی رنگ و نور آغاز می شود, و در طول دو ساعت و نیم زمان فیلم بیننده را در فضای رنگی خود غرق می کند.

شاید خیلی فضای فیلم به دلیل رنگ های شارپ و هایلایت های بسیار درخشان به حال و هوای آخرزمانی فیلم نزدیک نباشد! اما در هیچ یک از سکانس های فیلم از لات های رنگی استفاده نشده است و هرآنچه می بینیم شات به شات توسط تیم کالوریست های فیلم ساخته شده است, که نمی شود این کار زمان بر و بسیار حرفه ای را نادیده گرفت و تحسین نکرد.

سکانس های شب در فیلم با توجه به این که در واقعیت در روز ضبط شدن و از تکنیک Overexpose هم استفاده شده تا  در مراحل DI نور سفید به آبی تبدیل کنند و پویا بودن ابرداده ها نیز کمک کرده تا جزئیات خیره کننده ای را در سکانس های شب در فیلم ببینیم.

رنگ های پولیش خورده  و درخشان با هایلایت های که چشم را خیره می کند, همراه با جزئیاتی که وضوح واقعی 4K را نمایش می دهد خلاصه ای از تصویر Furiosa نسخه Kaleidescape است.

صدا:

من فیلم را بروی وولم مستر سیستم خودم تست کردم و در هیچ سکانسی لازم ندیدم 5 تا 10 دسی بل وولوم را افزایش بدم, که نشان میده صدای نسخه ی Kaleidescape دستکاری نشده است.

جلوه های صوتی هم باز از سکانسی که فیوریوسا هلو را از درخت می چیند شروع می شود, پن کردن صدای حشرات در بین کانال های سقفی بسیار دقیق و واضح شنیده می شود. (تکنیک Panning به حرکت یک افکت صوتی از چپ به راست یا بلعکس گفته می شود) در صدای استریو هم به چپ و راست شدن صدای سازها پن کردن میگن. در همین سکانس صدای جنگل هم با جزئیات صوتی فوق العاده ای بروی سقف شنیده می شود, حرکت حشرات و صداهای جنگل بروی سقف و کانال های ساراند از دموهای خود شرکت دالبی هم قوی تر و پر جزئیات تر هستند.

سکانسی که فیوریوسا با هد شات آدم بدهارو هدف قرار میداد, حرکت گلوله هارو در یک فضای عریض و یزرگتر از فضای سینمایی خودم میشنیدم, شلیک آر پی جی انتهای همان سکانس هم یکی از پانچ های خوب فیلم بود.

 کانال LFE در این فیلم در سکانسی که کاروان داخل دره و بین دیواره های سنگی حرکت می کرد, بی نطیر کار شده است! ساخت جلوه های فرکانس پایین که از بازتاب های دیواره های سنگی شنیده می شود کار بسیار دشواری است و در بسیاری از فیلم ها از ضعف های صداگذاری بحساب می آید. اما این تنها نکته مثبت فیلم در کانال LFE است! صدای های فرکانس پایین کیک بیس ندارن و در اکثر صحنه های اگشن به بیننده شوک وارد نمی کنن! در نکاتی که در زمان تست فیلم نوشتم این گونه آمده است :) که یک ساعت و نیم از فیلم گذشته و من کیک بیس تاثیرگذاری در صدا نشنیده ام, بیس ها سنگین هستند اما تاثیرگذار نیستند.

از نقاط قوت فیلم به وضوح و جلو بودن صدای دیالوگ باید اشاره کرد.

در اواسط فیلم موزیکی با نت های بسیار شبیه به موزیک متن فیلم گلادیاتور شنیده می شود که کاملا با تکنیک دالبی انموس میکس شده است که برای من بسیار جذاب بود, آن تمپوهای حماسی و سازهای بادی که فضای کانال های سقفی را برای لحضاتی پر می کنند, همراه با اگشن و انفجارهای همان صحنه یکی از به یاد ماندنی ترین سکانس های این فیلم را در جلوه ها صوتی رقم می زند.

در کل از صدای فیلم فیوریوسا: حماسهٔ مکس دیوانه لذت بردم و اگر ضعف کانال LFE را کمی نادیده بگیریم از من نمره قابل قبولی می گیرد.

تصویر نسخه Kaleidescape

صدا Dolby Atmos

نظرات   

 
+4 #21 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeبهرنگ در تاریخ: جمعه 15 تیر 1403 ، ساعت 07:04 ب ظ
نقل قول از یاشار:
جناب برزین نمایشگرها از چه کلاس قیمتی نیاز به کالیبره حرفه ای دارند.


به طور کلی بروی هر نمایشگری باید کالیبره ابتدای انجام بشه.
اما
کالیبراسیون حرفه ای باید بروی نمایشگرهای رده بالا و بروی سیستم های نمایش با سورس و کاربر حرفه ای انجام شود.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #22 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeیاشار در تاریخ: یکشنبه 17 تیر 1403 ، ساعت 10:04 ق ظ
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از یاشار:
جناب برزین نمایشگرها از چه کلاس قیمتی نیاز به کالیبره حرفه ای دارند.


به طور کلی بروی هر نمایشگری باید کالیبره ابتدای انجام بشه.
اما
کالیبراسیون حرفه ای باید بروی نمایشگرهای رده بالا و بروی سیستم های نمایش با سورس و کاربر حرفه ای انجام شود.


سپاسگزارم جناب برزین
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #23 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeخشایار در تاریخ: سه شنبه 19 تیر 1403 ، ساعت 05:04 ب ظ
سلام دوستان
استند فوکال Theva N3 تایید میکنن؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #24 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeامید در تاریخ: سه شنبه 19 تیر 1403 ، ساعت 06:04 ب ظ
نقل قول از خشایار:
سلام دوستان
استند فوکال Theva N3 تایید میکنن؟


با نسل قبل تفاوتی ندارد
کیفیتش مثل سری میان رده فوکال عالیه
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #25 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeخشایار در تاریخ: پنج شنبه 21 تیر 1403 ، ساعت 06:04 ق ظ
نقل قول از امید:
نقل قول از خشایار:
سلام دوستان
استند فوکال Theva N3 تایید میکنن؟


با نسل قبل تفاوتی ندارد
کیفیتش مثل سری میان رده فوکال عالیه


مرسی امید جان راهنمایی کوتاه و جالبی کردی
دمت گر دوست عزیز
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #26 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeآرتا در تاریخ: پنج شنبه 21 تیر 1403 ، ساعت 06:04 ق ظ
درود جناب برزین; چرا چند نمایشگر با مارک های مختلف مورد بررسی قرار نمی دید؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #27 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeبهرنگ در تاریخ: پنج شنبه 21 تیر 1403 ، ساعت 06:04 ق ظ
نقل قول از آرتا:
درود جناب برزین; چرا چند نمایشگر با مارک های مختلف مورد بررسی قرار نمی دید؟

درود بر شما
کار بسیار اشتباهی دوست من!
بررسی یک نمایشگر هم وقت زیادی می گیرد چه برسد به چند نمایشگر آن هم جهت انتشار در سایت که باید دقیق و معتبر باشد.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+7 #28 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeستار در تاریخ: پنج شنبه 21 تیر 1403 ، ساعت 06:04 ق ظ
جای خانم دکتر یوسفی در سایت بسیاررررررررر خالی
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+12 #29 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeبهرنگ در تاریخ: پنج شنبه 21 تیر 1403 ، ساعت 06:04 ق ظ
نقل قول از ستار:
جای خانم دکتر یوسفی در سایت بسیاررررررررر خالی


موافقم ستار جان
صراحت لهجه و دانش فنی ایشان در صدا و تصویر نمونه ای است که در این بیست و اندی سال فعالیت حرفه ای نمونه ای در کلاس و دانش ایشان ندیده ام.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+17 #30 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeیوسفی در تاریخ: جمعه 22 تیر 1403 ، ساعت 01:04 ب ظ
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از ستار:
جای خانم دکتر یوسفی در سایت بسیاررررررررر خالی


موافقم ستار جان
صراحت لهجه و دانش فنی ایشان در صدا و تصویر نمونه ای است که در این بیست و اندی سال فعالیت حرفه ای نمونه ای در کلاس و دانش ایشان ندیده ام.


آقای ستار و استاد برزین عزیز از لطف شما سپاسگزارم.
نوشتن در تنها سایت فارسی زبان دنیای صدا و تصویر برای من باعث افتخار هست. دنبال یک موضوع جذاب و جدید هستم. امیدوارم به زودی با یک مطلب خوب در خدمت دنبال کنندگان محترم سایت باشم.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+3 #31 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeفرشید در تاریخ: دوشنبه 25 تیر 1403 ، ساعت 06:04 ق ظ
درود
منتظر مطالب خانم دکتر یوسفی هستیم
همچنین جناب برزین
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
0 #32 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeبهادر در تاریخ: دوشنبه 01 مرداد 1403 ، ساعت 06:05 ق ظ
سلام خانم دکتر ‌یوسفی
چرا در دستگاه های صوتی که اخیرا ساخته میشن
چه پروسسور صدا باشه و چه انواع استریمرها و پلیرها به جای چیپ AKM از چیپ ESS استفاده میشه؟ این مگه همون چیپ اذیت کننده نبود که باعث بد صدا دادن خیلی از برندهای بود که از ESS استفاده می کردن؟
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+3 #33 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeیوسفی در تاریخ: دوشنبه 01 مرداد 1403 ، ساعت 04:05 ب ظ
نقل قول از بهادر:
سلام خانم دکتر ‌یوسفی
چرا در دستگاه های صوتی که اخیرا ساخته میشن
چه پروسسور صدا باشه و چه انواع استریمرها و پلیرها به جای چیپ AKM از چیپ ESS استفاده میشه؟ این مگه همون چیپ اذیت کننده نبود که باعث بد صدا دادن خیلی از برندهای بود که از ESS استفاده می کردن؟


به این علت که کارخانه سازنده AKM حدود ۷،۸ ماه پیش دچار آتش سوزی شد و کاملا از بین رفت. و کمپانی ها مجبور به استفاده دوباره از چیپ ESS شدند.
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #34 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeبهادر در تاریخ: سه شنبه 02 مرداد 1403 ، ساعت 04:05 ق ظ
نقل قول از یوسفی :
نقل قول از بهادر:
سلام خانم دکتر ‌یوسفی
چرا در دستگاه های صوتی که اخیرا ساخته میشن
چه پروسسور صدا باشه و چه انواع استریمرها و پلیرها به جای چیپ AKM از چیپ ESS استفاده میشه؟ این مگه همون چیپ اذیت کننده نبود که باعث بد صدا دادن خیلی از برندهای بود که از ESS استفاده می کردن؟


به این علت که کارخانه سازنده AKM حدود ۷،۸ ماه پیش دچار آتش سوزی شد و کاملا از بین رفت. و کمپانی ها مجبور به استفاده دوباره از چیپ ESS شدند.

خیلی زیاد سپاسگزارم سرکار خانم دکتر
واقعا گیج شده بودم که چرا تمام برندها یهو سویچ کردن روی ESS
بازم متشکرم
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #35 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeایوب خرسند در تاریخ: سه شنبه 02 مرداد 1403 ، ساعت 01:05 ب ظ
درود بر استاد برزین عزیز و مخاطبین محترم این سايت وزین

لذت بردیم از این بررسی جذاب روی سیستم‌های صوتی جذاب تر
ما هم نسخه خانگی فیلم رو دیدیم با صدای دالبی آتموس
صدا و تصویر واقعا خفن و تأثیرگذار بود
جناب استاد؛ انتخاب ما هم بعد از بررسی های زیاد در نهایت تلویزیون سونی X90l سایز 75 اینچ شد.
جزئیاتی از تصویر را می‌بینم که قادر به توصیف آن نیستم
چیپ تصویر XR سونی معرکه است. بی نظیره
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+3 #36 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeبهرنگ در تاریخ: سه شنبه 02 مرداد 1403 ، ساعت 04:05 ب ظ
نقل قول از ایوب خرسند:
درود بر استاد برزین عزیز و مخاطبین محترم این سايت وزین

لذت بردیم از این بررسی جذاب روی سیستم‌های صوتی جذاب تر
ما هم نسخه خانگی فیلم رو دیدیم با صدای دالبی آتموس
صدا و تصویر واقعا خفن و تأثیرگذار بود
جناب استاد؛ انتخاب ما هم بعد از بررسی های زیاد در نهایت تلویزیون سونی X90l سایز 75 اینچ شد.
جزئیاتی از تصویر را می‌بینم که قادر به توصیف آن نیستم
چیپ تصویر XR سونی معرکه است. بی نظیره


درود بر شما

خوشحالم که لذت بردید

نمایشگر جذابی بنظر میاد
مبارکتون باشه :)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+1 #37 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeایوب خرسند در تاریخ: سه شنبه 02 مرداد 1403 ، ساعت 04:05 ب ظ
نقل قول از بهرنگ:
نقل قول از ایوب خرسند:
درود بر استاد برزین عزیز و مخاطبین محترم این سايت وزین

لذت بردیم از این بررسی جذاب روی سیستم‌های صوتی جذاب تر
ما هم نسخه خانگی فیلم رو دیدیم با صدای دالبی آتموس
صدا و تصویر واقعا خفن و تأثیرگذار بود
جناب استاد؛ انتخاب ما هم بعد از بررسی های زیاد در نهایت تلویزیون سونی X90l سایز 75 اینچ شد.
جزئیاتی از تصویر را می‌بینم که قادر به توصیف آن نیستم
چیپ تصویر XR سونی معرکه است. بی نظیره


درود بر شما

خوشحالم که لذت بردید

نمایشگر جذابی بنظر میاد
مبارکتون باشه :)

ممنونم استاد
سپاسگذار شما هستیم
با آرزوی بهترین ها
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #38 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeستار در تاریخ: سه شنبه 02 مرداد 1403 ، ساعت 06:05 ب ظ
نقل قول از ایوب خرسند:
درود بر استاد برزین عزیز و مخاطبین محترم این سايت وزین

لذت بردیم از این بررسی جذاب روی سیستم‌های صوتی جذاب تر
ما هم نسخه خانگی فیلم رو دیدیم با صدای دالبی آتموس
صدا و تصویر واقعا خفن و تأثیرگذار بود
جناب استاد؛ انتخاب ما هم بعد از بررسی های زیاد در نهایت تلویزیون سونی X90l سایز 75 اینچ شد.
جزئیاتی از تصویر را می‌بینم که قادر به توصیف آن نیستم
چیپ تصویر XR سونی معرکه است. بی نظیره


مبارکه آقای خرسند :-)
نقل قول | گزارش به مدیر
 
 
+2 #39 پاسخ: بررسی Furiosa نسخه Kaleidescapeخلیلی در تاریخ: سه شنبه 02 مرداد 1403 ، ساعت 06:05 ب ظ
نقل قول از ایوب خرسند:
درود بر استاد برزین عزیز و مخاطبین محترم این سايت وزین

لذت بردیم از این بررسی جذاب روی سیستم‌های صوتی جذاب تر
ما هم نسخه خانگی فیلم رو دیدیم با صدای دالبی آتموس
صدا و تصویر واقعا خفن و تأثیرگذار بود
جناب استاد؛ انتخاب ما هم بعد از بررسی های زیاد در نهایت تلویزیون سونی X90l سایز 75 اینچ شد.
جزئیاتی از تصویر را می‌بینم که قادر به توصیف آن نیستم
چیپ تصویر XR سونی معرکه است. بی نظیره


با دل خوش استفاده کنید
چیپ XR بنظر من بهترین است
نقل قول | گزارش به مدیر
 

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء