Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

یکم بنویسم دورهم باشیم

من مشتری چند ساله سایت دیجی کالا هستم, و به جرات میگم که %100 کالاهای مصرفی مثل لب تاپ, تب لت, گوشی موبایل, دوربین عکاسی, برخی لوازم خانگی و... از دیجی کالا میخرم, دیجی کالا که میشه گفت آمازون ایران هم هست, بی شک و بی شک یک پدیده در فروش آنلاین در ایران ایجاد کرد. دیجی کالا اولین سایت ایرانی بود که بررسی ویدئویی گجت های الکترونیک بروی محصولاتش منتشر کرد. "نقد های که گاهی هم کاملا منفی هستن" ایده ای بسیار هوشمندانه که به شدت باعث اعتماد مشتری به این سایت شد. کاری که در ایران اصلا رواج نداره! مطلب " اندر احوالات فروشنده های ایرانی" که مهندس تقوی نوشتن بخونید.

کار جدیدی که دیجی کالا قرار است انجام بده, فروش محصولات  "جعبه باز" است. کاری که سالهاست سایت های رفرنسی مثل آمازون و ای,بی انجامش میدن.

دیجی کالا نوشته: حتماً این سؤال برای شما هم به عنوان مشتری دیجی‌کالا پیش آمده که؛ چه اتفاقی برای کالاهایی که از مشتری به دلایل مشخص به ما مرجوع می‌گردد، می‌افتد؟ ادامه در صفحه "جعبه باز" دیجی کالا


 این دو عکس از دموی بلندگوی B&W سری CM و 600 در شوروم مجموعه آکوستیک است.

B&W 600B&W CM


در مطالب مختلف از اهمیت لرزشگیرها در بالا بردن حساسیت و سکوت های صدا در ستاپ های صدا و تصویر نوشتم. لرزشگیر و رک های دارای لرزشگیر هم برای من یکی از اولویت های اصلیم در ستاپ های بوده که برای خودم انجام دادم.

در این صنعت نمونه های بسیار گران قیمتی از انواع لرزشگیر با برندهای سازننده تجهیزات جانبی های اند و با قیمت های بسیار بالا و اکثرا غیر منطقی در دسترس است. من با این که نقش و تاثیر لرزشگیرها بر صدا و حتی تصویر برام بسیار بسیار جدی است, اما هیچ وقت برای خرید این قطعات پول زیادی به برند های خاص و برای نمونه های از جنس فیبرکربن و یا فلان نوع چوب و... ندادم. اکثراً از اینترنت و مدل های ارزونی که بنظرم خوب جواب میدن خریدم, و با اندک تجربه ای که دارم نتیجه های خوبی هم گرفتم. هیچ وقت این حس که الان یک ست لرزشگیر چند میلیونی زیر کامپوننت هام هست, پس حتماً دارن معجزه میکنن! دلم خوش نکرده, اما از نتیجه کار با مدل های ارزون لرزشگیرها همیشه خوشحال بودم.

جدیداً هم دو ست لرزشگیر بسیار بسیار ارزون از آماوزن برای ساب ووفر و پاور آمپلی فایر و سورس های صدا و تصویرم سفارش دادم, که بنظرم به نسبت قیمت نباید بد باشن. نمونه زیر برای ساب ووفر هست با قیمت ناچیز 16 دلار برای چهار عدد

 Sewell Speaker Spikes, 4 Pack

و ست بعدی برای کامپوننت هاست که برای چهار عدد تنها 24 دلار قیمت دارن! و بنظرم بیشتر مناسب کامپوننت های سنگینی مثل آمپلی فایر و پاور آمپلی فایر هستن. البته من برای سورس های صدا و تصویر هم استفاده خواهم کرد.


 سفارش دیگه ای که داشتم, کابل HDMI مانستر سری 1200 و اختصاصی بلوری پلیرهاست. این پکیج شامل یک کابل سری 1200 یک دیسک تست و کالیبراسیون تنظیم شده توسط دیزنی و مانستر و یک کابل LAN است. طراحی و رنگ خود کابل هم فانتزی و متفاوت است. سری 1200 پهنای باند لازم برای انتقال کامل سیگنال تمام اچ دی و صدای 7.1 کانال غیر فشرده را به راحتی دارد و انتخاب دوست داشتنی برای دوستانی است که تازه وارد دنیای صدا و تصویر سینمایی شدن. قیمت این پکیج در زمان سفارش من 40 دلار بود.

 

دوستان توجه داشته باشید که قیمت های سایت آمازون متغیر است و امکان داره در زمان سفارش شما قیمت ها فرق کرده باشن و یا کلا محصول در انبارهای آمازون موجود نباشد.


 

 این دو عنوان بلوری در این چند روز اخیر تست کردم (همه فیلم میبینن ما علاقمندان به صدا و تصویر تستش می کنیم!) یکی "X-Men: Apocalypse" بود, که از نظر تصویر فوق العاده عالی بود, و بنظرم در بحث HDR تا به امروز رفرنس بحساب میاد. و یک عنوان جدید دیگه که این یکی کامل دیدم و بسیار خوشم اومد "The Shallows" بود که بعد از مدتها این فیلم من درگیر کرد, در صدا و تصویر هم بسیار عالی بود. بهتره نسخه 4K تهیه کنید و فعلا از نسخه استاندارد بلوری لذت ببرید و در آینده بسیار نزدیک از نسخه 4K آنها


 

مراسم "ECHO KLASSIK" هم در 9 اکتبر در برلین برگزار شد و "Jonas Kaufmann" و "Anna Netrebko" به عنوان بهترین خواننده های مرد و زن سال انتخاب شدن. شبکه ZDF برگزار کننده این مراسم با شکوه اعلام کرد به زودی نسخه بلوری این مراسم نیز منتشر خواهد کرد.


بعد از این که بخش محصولات صدا و تصویر کمپانی پایونیر توسط اونکیو خریداری شد, شاید خیلی ها فکر کردن دیگه کار پایونیر تمام شد و این غول هفتاد ساله توسط یک هم وطن هم سن و سالش از دور خارج شد! اما ظاهراً که این اونکیو بوده که بیشتر به سمت فناوری های پایونیر کشیده شده تا پایونیر! در مدل های برتر آمپلی فایرهای سینمایی هر دو شرکت یک ساختار به شدت آشنا که سالها در پایونیر دیده بودیم, در اونکیو هم استفاده شده است. نه فقط ساختار داخلی, بلکه اونکیو منوها و تنظیمات سری RZ که سری برتر این کمپانی بحساب میاد از روی الگوریتم سری LX پایونیر کپی کرده است. و شاید بهتره بگیم استفاده کرده است. اونکیو سیستم "AccuReflex" به این تنظیمات اضافه کرده است, که برای بالانس کردن حجم صدای کانال های سقفی با کانال های اصلی در زمان کالیبراسیون "AccuEQ" سنتی این کمپانی استفاده میشه. و پایونیر از همین الگوریتم در "MCACC Pro" مدل های برتر استفاده کرده است. به هر حال هر دو در تولیدات قبلی خود ضعف های داشتن که با این همکاری دوست داشتنی داره به قوت تبدیل میشه.

امیدوارم اونکیو در بخش دیجیتال ویدئو پلیر هاش هم از پایونیر که به عقیده من یکی از سه برند رفرنس اصلی دیجیتال ویدئو  پلیر سازهاست, و اگر هم کسی بگه بهترین سازنده است, اشتباه نکرده و باید به نظرش احترام گذاشت. حسابی کمک بگیره و تغییرات اساسی در تولیدات جدیدش ایجاد کند. اونکیو یک دوره ای از بهترین ها و حداقل در مقام سوم یا چهارم این صنعت بود. اما آخرین باری که مدل SP809 تست کردم, خیلی ضعیف بود.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء