Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

یکم بنویسم دورهم باشیم

SAMSUNG S8

 

بلاخره بعد از نزدیک به ۱۰ رور بد قولی دیجی کالا (که اصلا توقع نداشتم) گوشی سامسونگ S8 امروز رسید دستم. گوشی فوق العاده ای که S7 edge که یک سالی میشه دارم ازش استفاده می کنم, از هیچ نظر حتی به S8 نزدیک هم نمیشه, سامسونگ S8 چه از لحاظ کیفیت صفحه نمایش و همچین دوربین بسیار از S7 جلوتر است... تا هر دو گوشی کنار هم تست نکنید متوجه تفاوت کیفیتی این دو مدل نمیشید. آیفون 7 که در مقابل S8 گوشی احمقانه ای بحساب میاد, آیفون 7 حتی نمیشه با S7 مقایسه کرد. S8 در مواردی کاربر حیرت زده می کنه. من نسخه "پیش خرید" سفارش دادم, نسخه انحصاری که شامل شارژر بی سیم,کیت محافظتی, هدفون AKG, اسپیکر بلوتوث سامسونگ و کلی... خرت و پرت دیگه, و همچنین گارانتی تعویض بی قید و شرط گوشی درب منزل است. در کل سامسونگ S8 نمیشه با هیچ مدل یا برندی مقایسه کرد.

چند روزه که مشغول ستاپ سیستم سینمایی جدیدم هستم. پری آمپلی فایر یاماها CX-A5100 جایگزین CX-A5000 شده و من حسابی سرگرم ستاپ جدید هستم. از چهار بلندگوی های سقفی فوکال استفاده کردم. من این بلندگوهارو تقریباً نصف قیمت خریدم. در واقع برای چهار عدد پول دوتارو دادم. بلندگوهای خیلی خوبی هستن و پرتاپ صداشون عالی هست. نمیدونم قیمت ایران این مدل چنده؟! ولی من برای چهار عدد فقط 800 یورو دادم. فکر کنم قیمت دلاری برای هر عدد حدود 500 دلار باشه (ممنون از فرهاد عزیز)

جنس صدا در پری یاماها CX-A5100 به نسبت مدل قبلی "وحشی تر" شده, سرعت دیکدر D/A بیشتر شده است. برنامه نویسی منوها و دقت تاثیرات اعمال شده بروی کانال ها بیشتر شده, سرعت واکنش ها در افکت های لحظه ای به شکل محسوسی بالاتر رفته و به ایده آل من نزدیک تر شده! تقریباً میتونم بگم این یکی همونی هست که دنبالش بودم. موزیک تغییرات اساسی داشته, مخصوصاً در فرکانس های میانی صدا عمق بیشتری داره و احساس می کنم میدرنج الکترا 1038 خیلی بهتر و جلوتر کار میکنه. بروی فیلم کانال مرکز به شدت وضوحش بیشتر شده است. همچنین در کانال های ساراند حجم بیشتری از داده های صوتی میشه شنید, در کل صدا کانالیزه تر شنیده میشه. در مورد صدای Dolby Atmos و DTS-X چون در سیستم خودم تجربه ای قبلی ندارم, نمیتونم بگم این بهتره یا اون. میتونم بگم فصل جدیدی در صدای سینمایی برام شروع شده است, و زمان میخوام تا به بهترین ستاپ برسم و تجربه ای شنیداری بیشتری از سیستم جدیدم کسب کنم.


`

دوستان همراه بلوری "Hacksaw Ridge" یکی از بهترین های صدا و تصویری هست که در سال جدید تست کردم, نکات لازم برای نوشتن بررسی صدا و تصویر فیلم در دفتر تستم نوشتم, و هر زمان که وقت کنم مطلب مربوط به این کار خواهم نوشت. این فیلم و همچنین "Fantastic Beasts and Where to Find Them" در لیست خریدتون قرار بدید. سکانس پایانی Fantastic Beasts در صدا طوفانی ست.


در آینده حتماً یک مطلب درباره این که آیا سیستم 5.1 یا 7.1 فعلی به Dolby Atmos و DTS-X به روز کنیم یا خیر می نویسم.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء