Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

انجمن صدای سینمایی هالیوود

یکی از معتبر ترین جوایز صدا در هالیوود که هر سال و قبل از مراسم اسکار به بهترین صداگذاری و میکس داده می شود, "Cinema Audio Society" است. اهمیت این جایزه در این است که داوران این جایزه خود از بهترین های صداگذاری فیلم در هالییوود هستند, بزرگانی مثل "Anna Behlmer" "Greg P. Russell " و "Jeffrey J Haboush" که بی شک و بی شک  Jeffrey J Haboush استاد صدای IMAX است. فیلمی که در این انجمن جایزه می گیرد, از فیلتر سخت گیرانه ترین و حساس ترین نخبه های صدای هالییود عبور می کند, کسانی که خود به تنهایی ده ها بار نامزد و برنده ای اسکار و همین انجمن صدای هالییود هستند. از نظر علاقمندان به صدای سینمایی برنده هرساله این انجمن در واقع بهترین صداگذاری فیلم را برده است. لیست نامزد های امسال بهترین صدای فیلم به شرح زیر بودند:

Baby Driver

Dunkirk

Star Wars: The Last Jedi

The Shape of Water

Wonder Woman

من فقط دانکرک, جنگ ستارگان:آخرین جدای, و زن شگفت انگیز در سالن IMAX دیده بودم, و از نظر من به ترتیب دانکرک, زن شگفت انگیز و جنگ ستارگان شانس اول تا سوم را برای دریافت این جایزه داشتند! (دوست داشتم آخرین قسمت دزدان دریایی کارایب هم در این لیست بود)

و اما پنجاه و چهارمین دوره انجمن صدای سینمایی هالیوود برگزار شد و جایزه امسال رسید به "Mark Weingarten"برای فیلم "Dunkirk" که از نظر من که فقط سه عنوان و بسیاری از دوستانی که لیست کامل نامزدهای امثال Cinema Audio Society در سالن IMAX دیدن, انتخاب درستی بود.

در مورد صدای دانکرک شاید براتون جالب باشه که بدونید این فیلم با دو فرمت صدای 5.1 IMAX برای سالن های IMAX و Dolby TrueHD 5.1 برای سالن های استاندارد صداگذاری و تنظیم شده است, و مثل تمام فیلم های "کریستوفر نولان" برای نسخه های خانگی مسترینگ دوباره نشده و تنها فرمت صدا به Dolby TrueHD و DTS-HD Master Audio تغییر کرده است, در واقع نسخه های خانگی فیلم های نولا مثل سه گانه شوالیه تاریکی و همین دانکرک با صدای که برای سالن های استاندارد سینما تنظیم شده اند وارد نسخه خانگی می شود. در صورتی که دیگر فیلم های همین لیست و بسیاری از فیلم های برجسته در صدا, برای عرضه در نسخه ی خانگی برای فضاهای کوچیک و در استودیوهای کوچکتر تنظیم می شوند. نولان در مصاحبه های قبل از نمایش فیلم هاش بارها گفته که فیلم های من فقط در سالن IMAX ببینید, شاید هم به همین دلیل است که اکثر نسخه های خانگی ساخته های کریستوفر نولان آنچنان که باید در صدا جذاب نیست. کاملا واضح است که برای نولان هیچ اهمیتی نداره فیلم هاش در خارج از سالن IMAX چه صدای دارن!

دانکرک در نسخه ی بلوری استاندارد و 4K با صدای DTS-HD Master Audio 5.1 عرضه شده است, با تست های که من انجام دادم, یکی از کارهای که از لحاظ DSP و شاخص های مورد تایید من میتونه به نسبت دیگر فیلم های نولان بروی بلوری با اختلاف امتیاز بالاتری بگیرد همین دانکرک است, حتما توصیه می کنم دانکرک با سیستم صدای dts Neural:X تست کنید.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء