Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

پیشنهاد چند سیستم سینمایی

این چند سیستم سینمایی که در زیر پیشنهاد می کنم در شرایط نسبتاً خوب شنیدم, و بنظرم همگی برای یک شروع مورد تایید من کاملا مناسب هستن. به این نکته هم توجه داشته باشید که پیشنهاد های من صرفاً از روی شنیدن نیست، من باید شرایط مخاطب ایرانی، و محدودیت های فروش و نبود برخی از مدل هارو هم در نظر بگیرم. اگر هم در مواردی سخت گیرانه رفتار می کنم، دلیلش این که به این اصل اعتقاد دارم که نداشتن بهتر از بد داشتن است.

kef R

اولین پیشنهاد من مجموعه بلندگوی کف سری R هست. با آمپلی فایر دنن:

بلندگوی مدل R900 برای کانال اصلی

بلندگوی مرکز R600c

بلندگوی ساراند اصلی و ساراند عقب مدل R100

ساراند های دو قطبی "Dipole" کف اصلا جالب نیست, نه صدای اقکتیو خوبی ازش شنیدم و نه بنظرم کف تخصصی در ساخت این نوع ساراند داره!

برای این سیستم دوتا ساب Q400 کف توصیه می کنم, به هیچ عنوان با بلندگوی R900 ساب تکی Q400 نمی تونم پیشنهاد بدم. ساب سری R هم بنظرم گرون میاد و خیلی هم شاخص های صداش با Q400 تفاوتی نداره.

 برای سیستم بالا آمپلی فایر سری 6000 دنن توصیه می کنم, من این پکیج با مدل AVR-X6300 شنیدم, که روی وولوم 2/4 خیلی خوب صدا میداد. پیشنهاد من برای این سیستم استفاده از مدل X7200 هست. شما بهتر از من میدونید که دنن در مدل های بالا (و بخصوص مدل پرچم دار) صدای کاملا متفاوت از دیگر مدل ها دارد. این سبک دنن است.

 جدیداً از کابل های برند QED خیلی خوشم اومده! مخصوصاً کابل اسپیکرهای بسیار جذابی در صدای سینمایی داره, ستاپ های کف همگی با کابل سری Performance شنیدم. نمیدونم این برند در ایران هست یا نه؟ برای من که برند جذابی در ستاپ های درست و حسابی سینمایی هست.


سیستم بعدی KEF که شنیدم و به شما هم پیشنهاد می کنم شامل:

بلندگوهای اصلی مدل R500

بلندگوی مرکز مدل R200

بلندگوی ساراند مدل R100

و دوتا ساب Q400

آمپلی فایر مناسب برای این پکیج, دنن X4300 و همچنین RX-A2060 یاماهاست که یکی از میانه قیمت های مورد علاقه من هم بحساب میاد. 


پکیج بعدیKEF یک ستاپ سبک با بلندگوی بوک شلف محبوب این روزهای دنیاست:

بلندگوی اصلی R300

بلندگوی سنتر R200

بلندگوی ساراند R100

و ساب ووفر Q400

آمپلی فایر مناسب برای این پکیج مدل میانی یاماها RX-A1060 هست. که با شدت db+2 برای درایو کف R300 انتخاب مورد تاییدی هست.


RUBICON

پیشنهاد بعدی که خودمم خیلی دوستش دارم, بلندگوی دالی سری RUBICON هست.

بلندگوی اصلی مدل پرچم دار RUBICON 8

بلندگوی مرکز RUBICON VOKAL

کانال های ساراند بوک شلف RUBICON 2

ساب ووفر E-12 F که برای این ستاپ حتماً باید از دو دستگاه استفاده شود.

آمپلی فایر پری و پاور یاماها CX-A5100 و MX-A5000 من فکر می کنم این ستاپ با آمپلی فایر دنن X7200 هم باید خوب صدا بده.

کابل های XLR که برای یاماها استفاده شده بود, سری رفرنس QED بود, که بنظرم خیلی خوب صدا میداد و فوق العاده سریع بود. QED یکی از کشفیات جدیدم هست که در آینده حتماً باید در سیستم خودم تجربش کنم.


یک صدای بسیار درخشان از دالی EPICON 8 با آمپلی فایر پری و پاور NAD مدل M12 و M22 شنیدم, که برای ستاپی در این رنج قیمت نمیشه گفت فوق العاده, اما بسیار دوست داشتنی بود, فکر می کنم دو بار بهش اشاره کردم. NAD صدای مورد علاقه من نیست, اما من به مهندسی این برند و این که میدونه چی میسازه احترام میزام. من میدونم وقتی NAD می شنوم, در بهترین حالت قراره یک صدا با جزئیات بالا, کاملا دیجیتال و سر زنده بشنوم. تکلیف شنونده با NAD مشخصه, من از برندهای که حتی از NAD هم عقب تر هستن, ولی میخوان صدای های اند آنالوگ شبیه سازی کنن واقعاً بدم میاد.


سیستم های سینمایی درست و حسابی نیاز به نسخه های بلوری اورجینال و درجه یک هم دارن:

بهتون "Rogue One: A Star Wars Story" پیشنهاد میدم, که قطعاً از صدا و تصویر این کار لذت خواهید برد (حتی اگر مثل من اصلا طرفدار مجموعه فیلم های جنگ ستارگان نباشید) من نسخه Target Exclusive DigiPack گرفتم, کلا از نسخه های Target خوشم میاد.

یکی دیگه از کارهای که میشه تا آخر دنیا از صداش نوشت, "Hacksaw Ridge" هست. باید بشنوید تا درک کنید. بهتر هست نسخه 4K خریداری کنید.


B&W 600

و اما بهترین ستاپ سینمایی نسبتاً ارزون قیمت که خودم خیلی دوستش دارم, سری 600 از برند فوق محبوب منB&W است. امسال بسیار به دنبال شنیدن سری Diamond بودم, در پست های قبل بهش اشاره کردم. اما برای شنیدن سری 600 هم وقت گذاشتم و یک ستاپ بسیار خوب ازش شنیدم, این ستاپ از سری 600 بی اند دبلیو مثل ستاپ های قبلی حسابی مورد تایید من هست. حتماً میدونید که من سالها برای صدای سینمایی سری 600 داشتم.

بلندگوی اصلی 683  S2 این مدل در تحمیل پیک های سنگین در رنج قیمت خودش و بسیاری از گران ترها بی رقیب هست.

بلندگوی مرکز HTM61 S2 این مدل یکی از بهترین سنترها در میانه قیمت هاست.

کانال های ساراند 686 S2

بی اند دبلیو ساراند دو قطبی DS3 میسازه, که من این سری داشتم و بنظرم از بهترین های این نوع ساراند است. یکم گرونه! اما اگر در ستاپی قرار بگیره, صدای سه بعدی فوق العاده ای ایجاد میکنه. مخصوصاً در پیکربندی های 5.1 بی نظیر عمل میکنه.

ساب ووفری که با ستاپ بالا شنیدم, مدل ASW610XP بود. ساب ووفر خوبیه با صدای که میشه در کلاس ساب ووفر به معنای واقعی قرارش داد. اما من صدای ساب ووفرهای بی اند دبلیو دوست ندارم! و بنظرم به اندازه پولی که میگیرن صدا نمیدن. من برای ستاپ بالا دوست دارم سابی مثل SVS PB-2000 تو مدار باشه. این مدل در اروزن قیمت های SVS بی شک و بی شک بهترین ساب ووفر در صنعت صداست. شک نکنید.

آمپلی فایر این سیستم در ستاپی که من شنیدم دنن AVR-X7200 بود. با db+2 برای سه کانال اصلی و db+1 در چهار کانال ساراند و db+2 در دو کانال سقفی, ملاحظه می کنید که بلندگوی که حسابی جریان میخواد تا خوب صدا بده. اگر سری 600 جریان خوب نگیره, صدای باس خشگ و ضربه ای میده, و فقط یه تیوتر ازش شنیده میشه! اما اگر جریان بگیره هم باس نرمی داره و هم صدای میدرنج و تیوترش فوروارد نمیشه و به گوش خوشایند شنیده میشه.

سری CM بی اند دبلیو هم جریان بالا میخواد تا خوب صدا بده, ظاهر این سری شمارو گول نزنه, برعکس ظاهر ظریف و دوست داشتنیش, به شدت بد درایو هست.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء