Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری
چند روزی هست فیلتر SPEC-901EX از دوستم جناب گمینی امانت گرفتم تا ببینم روی سیستم من با بلندگوهای جدید "که بعداً در موردش صحبت خواهم کرد" چی برای گفتن دارد.
این که گفته میشه این فیلتر در اولین تستش بروی سیستم تغییرات اساسی بروی صدا ایجاد می کند, کاملا درست است و من کاملا تاییدش می کنم. در مورد این فیلتر دوست اودیوفایل درجه یکم آقای amir مطلب کاملی نوشتن که در ابتدایی مطلب لینک دادم.
برای من تغییرات ایجاد شده در افکت های صدای سینمایی مهم است و این که این فسقلی دوست داشتنی در صدای سینمایی چی برای گفتن دارد!
نکته ای که تا این لحظه در جریان صدا محسوس است, به دلیل کنترل شدن بهتر حرکت دیافراگم بلندگوها و به نوعی جریان دهی بهتر, قدرت درایو آمپلی فایر در وولوم پایین بهتر از قبل انجام میشه. صدا در وولوم پایین ضربات بهتری داره.
نگفتم بلندگوهای جدیدم چی هست چرا که تا امروز سر قیمت به توافق نرسیده بودیم. برای کانال موزیک یک جفت Focal Electra 1038 Be خریدم. این بلندگو باید حداقل 120 ساعت کار کنه تا به حالت پایدار برسه, تا الان زیر 60 ساعت کار کرده است. ممنونم از دوستانی که این بلندگوی دوست داشتنی با قیمت بسیار مناسب از گمرک ترخیص کردن.
امروز داشتم فکر می کردم آیا میشه این فیلتر SPEC مستقیم به ورودی ساب ووفر وصل کرد؟! آیا میتونه جریان 45 آمپری آمپلی فایر ساب SVS PB12-Plus تحمل کنه!
این فیلتر برای صدای افکتیو بیشتر بروی فرکانس های پایین Accuracy بالای ایجاد می کند. به شکلی که یک درجه حجم صدای بلندگوهارو بالا میبره و البته از فوروارد شدن فرکانس های ناخوشایند هم کم میکنه. این نکته برام خیلی جذاب بود.
در آخرین تست های که امروز از SPEC-901EX در صدای سینمایی گرفتم, متوجه شدم این فیلتر در جریان های بالا Truth کمتری نسبت به جریان های پایین تا متوسط از خودش نشان میده! که این مشکل درست هم هست طراحی این مدار برای موزیک انجام شده است تا جریان های بالای یک پاور بسیار پرقدرت, صدا تا وولوم 2/4 در کنترل دستگاه است, جریانی که برای موزیک حتی ارکسترال با حجم سنگین صدا بسیار ایده ال است, اما با افزاریش ولوم بروی افکت های سنگین نه کاملا اما تا حدود زیادی صدا از کنترل خارج می شود. شاید اگر در طراحی های بعدی مدلی برای جریان های بالا و ستاپ های سینمایی تولید گردد, تا من دوباره تستش کنم.
همچنان توصیه می کنم نتیجه موزیک این دستگاه از زبان و تجربه جناب amir مطالعه کنید. بنظر من برای ستاپ های فای یک خرید حتمی و دوست داشتنی است.

20 شهریور 1386 تا 20 شهریور 1395 Home Theater Center نه ساله شد
هر سال به اواسط شهریور که نزدیک میشیم, با تمام درگیری های کاری و ذهنی به خودم یادآوری می کنم که 20 شهریور سالروز ایجاد وبلاگ Home Theater است. و الان سه ساله وب سایت Home Theater Center در همان تاریخ کارشو شروع کرده است, و بسیار موفق تر از قبل داره جلو میره و در این مدت توانسته اعتماد بسیاری از مخاطبین و حتی فروشندگان معتبر های فای و های اند را به خود جلب کند. که از این بابت به خود میبالم. سعی می کنم مثل گذشته و حتی بیشتر مطالب کوتاه تر با تاثیرگذاری بیشتر بنویسم. این کوتاه نویسی باعث میشه بتونم از کامپوننت های ارزان قیمتی که شایستگی معرفی هم دارن راحت نگذرم, و البته تحلیل های سنگین از کامپوننت های خاص همچنان پابرجاست.
از دوستان نویسنده ثابت که به دلایل شخصی! مارو تنها گذاشتن هم تشکر می کنم و قدردان زحماتی که در قبل برای سایت کشیدن هستم و بهشون افتخار می کنم. و امیدوارم هرچه زودتر کارشون در سایت شروع کنند.
از نویسنده های جدید که با انرژی برامون مطلب می نویسن و در واقع بخشی از عمر با ارزششون برای ما اختصاص میدن هم از صمیم قلبم تشکر می کنم.
امیدوارم بتونم با مطالب آموزنده در صدا و تصویر بخشی کوچکی از محبت های تمام شما عزیزان را جبران کنم.
با تشکر: بهرنگ برزین




سالن اپرای دبی با 330 میلیون دلار هزینه ساخت درهایش را به روی عموم باز کرد. این خانه اپرا که به شکل کشتی ساخته شده است حدود ۸۰۰ متر با برج خلیفه و بزرگترین مرکز خرید جهان "دبی مال" فاصله دارد و توسط شرکت املاک و مستغلات عمار که برج خلیفه را نیز ساخته احداث شده است.
این سالن با دو هزار صندلی می تواند برای نمایش و اجراهای اپرا و هم برای اجرای سبک های مختلف موزیک مورد استفاده قرار بگیرد. خانه اپرای دبی که نخستین سالن اختصاصی و فوق مدرن اپرا در نوع خود در خاورمیانه است, قصد دارد با دعوت از هنرمندان برجسته جهان بتواند نامش را در عرصه فرهنگ و هنر ثبت کند و روزی همانند خانه اپرای سیدنی، تبدیل به نمادی فرهنگی خاورمیانه شود.
خانه اپرای دبی روز چهارشنبه ۱۰ شهریور با اجرای پلاسیدو دومینگو، تنور اسپانیایی افتتاح شد.
بنظرم افتتاح این خانه اپرای باشکوه, برای ایرانی های علاقه مند به موسیقی کلاسیک و اپرا خبر بسیار مهمی بود, بسیار مهم تر از IFA یا هر نمایشگاه فناوری دیگر. خوب حالا دیگه بهانه ویزا یا هزینه های آنچنانی سفر به اروپارو هم ندارید. ظاهرا یکی از بهترین سالن های کنسرت جهان تنها دو ساعت با شما فاصله دارد. وقتشه به جای اینترنت گردی و تخیل در باره صدا, چمدان هارو ببندید. در ضمن یکی از بهترین سالن های IMAX در Mall of the Emirates و Yas Mall در نزدیکی شماست.



عکس ها از: Leo Yeh
در ادامه مطلب ببینید


در ادامه مطلب ببینید:

داستان فیلم "۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی" داستان واقعی حمله به سفارت آمریکا در شهر بنغازی در لیبی است. که در ۱۱ سپتامبر سال 2012 اتفاق افتاده است. فیلم در سال 2016 و توسط مایکل بی ساخته شده است. من اصلا وارد داستان فیلم و شکل فیلم نامه نویسی این کار نمیشم, چرا که اصلا علاقه ای ندارم اینجا وارد بحث های سیاسی و غیره بشم, در این مطلب صرفاً نگاهی به صدا و تصویر این فیلم در نسخه بلوری دارم. الانم در یک سفر کاری شیراز هستم و در لابی هتل "چمران" نشستم تا این مطلب براتون بنویسم.
پیمان معادی هم به عنوان مترجم داخل سفارت در چند پلان خیلی کوتاه بازی کرده است, که البته اینقدر کوتاه هستن که اگر سر برگردونید متوجه حضورش نمیشید! به هر حال بازم دمش گرم که جلوی دوربین مایکل بی قرار گرفته.
تصویر فیلم کاملا با امضای مایکل بی کالیبره شده است, و به شدت بیننده به یاد فضای شروع فیلم بچه های بد 2 و قسمت اول ترانسفورمرز میندازه, مخصوصاً در نیمه دوم فیلم که تماماً در شب هست این شباهت بیشتر هم میشه.
تصویر فیلم گرم و کمی گرینی است, اما این میزان گرین اصلا اذیت نمیکنه و کاملا دونه ریز و کنترل شده است.
جزئیات و دقت تصویر بروی سوژه ها نه خیلی بیرون زده ست و نه میزان جزئیاتی که بیننده از تصویر میخواد اینقدر کم هست که اذیت کنه. بافت پوست خیلی نرم و با جزئیات کافی است و نه بیشتر.
صدا در فیلم 13 ساعت با فرمت Dolby Atmos و توسط "گرگ راسل" بزرگ میکس شده است. مثل اکثر کارهای جدید گرگ راسل صدای فیلم در دو نسخه سینمایی و خانگی تنظیم شده است.
صدای این فیلم یکی از نکات اصلی هست که باعث شد من در موردش بنویسم و خرید نسخه اورجینال فیلم حتماً به شما توصیه کنم. سکانس های درگیری و حمله به سفارت بسیار مناسب دمو و تست های آموزشی برای شما علاقه مندان به سیستم های سینمایی است.
شاخص صدای فیلم موزیک متن و دیالوگ های بسیار قوی است که خیلی خوب و جدا از بلندگوی مرکز و جلو شنیده میشن. حتی در اوج درگیری ها لایه صدای مرکز کاملا جلو و قوی شنیده می شود.
جریان افکت ها در نسخه خانگی فیلم لحظه ای و با DSP خوب و نه عالی اجرا می شود. همانطور که گفتم صدای فیلم بر اساس موزیک و دیالوگ های قوی طراحی شده است, که حال و هوای حماسی فیلم برای بیننده آمریکایی بیشتر میکنه.
جریان افکت ها در کانال های ساراند به اندازه و سر زمان تخلیه میشه, نه خیلی زیاد که بیننده درگیر کنه و نه اینقدر ضعیف که حباب DSP بشکنه.
یک نکته خیلی جالب که حتماً نظرتون در صدای این فیلم جلب خواهد کرد, صدا سازی بسیار نزدیک و در مواردی از داخل اسلحه است, به عنوان مثال صدای شلیک RPG از داخل لوله و لحظه شلیک گلوله شنیده میشه. و از اون جالب تر صدای شلیک خمپاره ها ست که تا به حال این صدارو به این شکل و باز از داخل لوله به این شکل نشنیده بودم! شاید شاخص ترین نکته ای که در صدای این فیلم بشه بهش اشاره جدی کرد همین مورد باشد.
در آخر از این پست سوء استفاده می کنم و نسخه اورجینال فیلم های:
Star Wars The Force Awakens
Deadpool
Everest
Exodus
بهتون توصیه می کنم, این چهار عنوان شاخص های تست صدا و تصویری در کلاس رفرنس دارند.
خوش باشید
در این مطلب یک توضیح کوتاه در مورد حجم BitRate صدا و تصویر در دیسک های Ultra HD Blu-ray میدم.
ماکسیمم حجم بیت ریت قابل انتقال در دیسک های رایج بلوری برای تصویر 40 مگابیت در ثانیه است. در فشرده سازی تصویر برای نسخه های استاندارد بلوری از حجم بیت ریتی متغییر VBR بین 17 تا حدد 30 مگابیت در ثانیه استفاده می شود
در روش ضبط با متد VBR یا بیت ریت متغیر، Variable Bit Rate برای صحنه ای که یک ديالوگ ساده در جريان است, و یا فیلم تحرک زیادی نداره ، از بیت ریت با حجم کمتر استفاده ميشود و برای صحنه های پر زد و خورد برای نگه داشتن تمامی جزییات تصویر در فرایند فشرده سازی حجم بیت ریت ها را بالا می برند .
استفاده از حجم های بالای 30 مگابیت به دلیل اشغال فضای ذخیره سازی بسیار زیاد خیلی رایج نیست, جز در دیسک های کالیبراسیون تصویر و دموها که بیت ریت های ثابت "CBR" تا 40 مگابیتی هم استفاده می شود. به عنوان مثال در دیسک کالیبراسیون "Disney WOW: World of Wonder" و برخی از دیسک های دمو از بیت ریت ثابت تصویر 40 مگابیتی هم استفاده شده است.
در روش ضبط با متد CBR یا بیت ریت ثابت، Constant Bit Rate تمامی قسمتهای فایل تصویر را با بک حجم یکسان تبدیل می کنند و فرقی بین صحنه اي که مثلا يك ديالوگ ساده جريان دارد, با یک صحنه پر زد و خورد و اکشن نمی گذارد. از این روش برای فشرده سازی فیلم های نمایش IMAX هم استفاده می شود. که حجم فایلی تا 4 ترابایت را برای یک فیلم با زمان استاندارد اشغال می کند.
البته کیفیت نهایی ویدئوی به دست آمده در هر دو روش اینکد کردن با بیت ریت ثابت و متغیر کاملا بستگی به میزان عدد کوآنتایزر دارد, که هرچقدر کمتر باشد کیفیت ویدئو بالاتر است. اگر عدد 8 تا 10 را برای اینکدینگ ویدئوهای خانگی در نظر بگیریم, میزان کوآنتایزر برای نمایش در IMAX صفر است. و این یعنی اینکدینگ تصویر بدون افت کیفیت در استاندارد هالیوود.
در تست های که من با پلیر تجاری سامسونگ UBD-K8500 انجام دادم, بیت ریت تصویر فیلم های مثل "مریخی" و "سان آندریاس" "مد مکس" بین 28 تا 65 مگابیت در ثانیه متغیر بود, در UHD بلوری میشه ویدئویی با حجم بیت ریتی تا 100 مگابیت در ثانیه نیز اینکد کرد, در تست های هم که انجام دادم در لحضاتی به این حجم بیت ریت مخصوصاً در نسخه UHD فیلم "مد مکس" نزدیک شدم. اما درست مثل بلوری های استاندارد استفاده از ماکزیمم ظرفیت بیت ریت تصویر نیاز به فضای ذخیره سازی بسیار بالایی دارد, که همین مسئله باعث میشه از بیت ریت های پایین تری استفاده شود. که البته همین میزان بیت ریت تصویر به خودی خود بسیار بالا بحساب میاد و شوخی نیست.
در صدا هیچ فرقی بین نسخه های استاندارد بلوری با UHD بلوری ها نسیت. صدا مثل قبل با روش Lossless غیر فشرده با فرمت های رایج قبلی عرضه می شود Dolby TrueHD- DTS-HD Master Audio, Dolby Atmos, DTS:x
در میزان حجم بیت ریت صدا هم هیچ فرقی بین نسخه های استاندارد بلوری با نسل جدید نیست. من بیشترین حجم بیت ریت صدارو در نسخه بلوری سن آندریاس با 11 مگابیت تجربه کردم! که بی نظیر است. یک عکس هم از لحظاتی که بیت ریت صدا در سن آندریاس به بیش از 11 مگابیت میرسد در توییترم پست کردم.
ما ویدئوفایل ها در نمایش خانگی واقعاً به کدک جدیدی مثل H.265 و رزولوشن 4K با حجم بیت ریت های بالاتر از قبل نیاز داشتیم. امیدوارم هرچه زودتر یکی از برندهای درست و حسابی مثل اوپو, دنن و پایونیر بلوری پلیرهای نسل جدید وارد بازار کنن تا ما هم بتونیم از نسخه های Ultra HD Blu-ray اینجا رویو بنویسم.

من برند جامو "یامو" دوست دارم, و همیشه گفتم و باز هم میگم جامو خیلی بیشتر از پولی که میگیره صدا میده. مخصوصاً در سری C "کنسرت" بی شک و بی شک بی رقیب با هم قیمت هاش هست. مدل C 809 هنوز هم جذاب و بسیار خوش صداست. جذاب و خوش صدا در قیمت های 5-6 تومن.
سری جدید کنسرت اولین تولید درست و حسابی جامو بعد از همکاریش با برند Klipsch هست. وقتی جامو رفت به زیر مجموعه کلیپش, مدیر این شرکت در مصاحبه ای گفت ما به تجربه جامو و جامو به فناوری ما برای بقاء در مارکت ارزان قیمت های صدا نیاز داشتیم. در همان سال هم هر دو کمپانی یک شرکت مشترک در فرانسه راه اندازی کردن و طراحی محصولات جدیدشون به این شرکت واگذار کردن. سری کنسرت جامو هم یک طراح جدید فرانسوی داره, حالا چه تغییری با طراح جدید فرانسوی در صدای سری کنسرت با مدل قبلی ایجاد شده من نمیدونم. من سری کامل کنسرت از نزدیک دیدم و بنظرم به نسبت قیمت بسیار خوش ساخت و جذاب بود. مخصوصاٌ بلندگوهای ساراند دوقطبی که جامو در این زمینه بسیار موفق و معتبر است.
اینم یه مطلب از دو قطبی های که قبلا تو سایت نوشته بودم:

بلندگوهای ساراند "Bipolar" دوقطبی اولین بار توسط کمپانی THX به صنعت سینما معرفی شدن, و از بعد از ورود صدای دالبی دیجیتال به خانه باز THX بود که دوقطبی هارو وارد بخش های اند سینمای خانگی کرد.
دوقطبی ها گستره انشار موج وسیع و در عین حال کنترل شده ای دارند, یکی از خصوصیات جالبی که در محیط سینمایی ایجاد می کنند میدان گسترده موجی که فقط پروسسور صدا توان ایجاد اون دارد, دو قطبی ها به کمک DSP مجازی میان و عمق طولی و عرضی افکت های ساراند افزایش میدن, مخصوصا اگر فضای یک متر و بیشتر در پشت کانال ساراند دارید, سیستم شما هم 5.1 کانال هست, دو قطبی ها بهترین انتخاب شما برای کانال ساراند هستند.
شکل انتشار موج توسط دو قطبی ها شبیه به تصویر زیر است

ملاحظه می کنید چقدر کامل فضای پشتی پوشش میدن, یکی دیگه از خصوصیات دوقطبی ها عمق صدای که به افکت های کناری میدن, با تست های من تا 1.5 متر افکت های کنارهای سالن عمیق تر اجرا می کنند.
یکی از تولیداتی که جامو در سالهای که تقریباً ورشکسته بحساب میومد همچنان سرپا نگه داشت, ساخت همین ساراندهای دو قطبی برای سالن های سینما بود. جامو این ساراندهارو به سفارش کمپانی THX میسازه, که همگی هم تو سالن های که استاندارد THX دارن استفاده میشن.

البته این ساراندهای دو قطبی با بلندگوهای بدون کابینت دو قطبی اشتباه نگیرید, که اتفاقاً باز جامو یکی از سازنده های شناخته شده این نوع بلندگوهاست. من صدای این سری رفرنس جامو شنیدم, بهترین سازنده دو قطبی ها هم "Orion" هست و همیشه تو مونیخ دموهای جم و جوری داره. صدای این دو قطبی ها یه حس احمقانه اما خوشایند و خیلی نزدیک به اجرای زنده به شنونده میده! حسی که نمیشه توصیفش کرد, اما حتماً باید تجربش کرد.
به هر حال اگر این سری C جامو وارد ایران بشه, میتونه یکی از گزینه احتمالاً خوش صدا و با قیمت منطقی باشه.
در ادامه مطلب تصاویری از سری جدید C جامو ببینید:

گرگ پی راسل بزرگ در تمام مصاحبه هاش به اهمیت صدای کانال مرکز تاکید میکنه و میگه برای من بی اندازه کانالیزه بودن و حرکت افکت های صدا از کنار گوش و بالای سر بیننده مهم هست و خودم یکی از کسانی هستم که بیشترین وقت برای کانالیزه بودن صدای فیلم های که کار می کنم اختصاص میدم, اما از همه این ها مهم تر در یک صدای سینمایی خوب, کیفیت صدای کانال مرکز است.
صدای دیالوگ و موزیک فیلم تا زمانی که خودتون در سالن های IMAX درست حسابی تجربه نکنید, هرچقدر هم من و امثال من ازشون بنویسیم نمی تونید درکش کنید, در واقع هیچ کدوم از جلوه های صدای سینمایی نمیشه در سینمایی خانگی و یا حتی سالن های عادی سینما مثل IMAX دید و شنید. اینترنت گردی و تخیل کردن در مورد صدا و تصویر و بخصوص صدا کار بدی نیست, ما همگی اینترنت گردی می کنیم, مطالب میخونیم و ویدئوهارو میبینیم, اما تا از نزدیک آنچه نویسنده از صدا و یا تصویر شرح داده شخصاً تجربه نکنیم نمیتونیم به درک درستی ازش برسیم. هر چقدر هم که تجربه های واقعی ما از صدا و تصویر بیشتر بشه, نوشتن از صداها و تصاویری که در خانه میبینیم و می شنویم سخت تر میشه.
خوشبختانه هنوز تجربیات من اینقدر زیاد نشده که کلاً بیخیال صدا و تصویر خانگی بشم! پس همچنان میتونم خودمو با این صداهای الکی و صفحه نمایش های فسقلی گول بزنم و بیشتر پول خرج کنم تا به کیفیت های بهتری برسم. در نتیجه هنوز در این سایت حرف های برای گفتن دارم!
در پست های قبلی از اهمیت کانال مرکز در صدای سینمایی نوشتم و خواهم نوشت, به نظر من که یک علاقمند به سیستم های سینمایی هستم بی شک و بی شک کانال مرکزی صدا در پیکربندی سینمایی مهم ترین بخش از ستاپ سینمایی بحساب میاد که اگر خوب صدا نده کل صدای سیستم خراب میکنه. اوایلی که فرمت dts به آمپلی فایرهای سینمای خانگی اضافه شده بود, یک موج جدید از طرف کمپانی یاماها به راه افتاد که یاماها توصیه می کرد در سیستم های درست و حسابی بهتر است برای کانال مرکز از همان بلندگوی کانال های اصلی استفاده شود. (فکرم می کنم از همون سالها یاماها شروع کرد بلندگوهای سری NS به صورت تک فروخت) در کل نمیشه با این ایده که در بهترین حالت باید بلندگوی مرکز هم رنج فرکانسی دیگر کانال های اصلی باشه مخالفت کرد, اما در عمل در بسیاری از ستاپ های سینمایی قرار دادن یک بلندگوی استند در مرکز ستاپ غیر ممکن است, مگر این که از پرده نمایش استفاده کنیم, که در این حالت میشه به راحتی یک ردیف خطی از بلندگوهای مشابه در جلو یا پشت پرده قرار داد. من در حالت های نمایشگاهی این نوع ستاپ بارها شنیدم, اما هیچ وقت در ستاپ شخصی تجربش نکردم, پس چون شخصاً تجربه نکردم در موردش نظری هم نمیدم.
اگر به کاتالوگ های قدیمی و سالهای اول ورود دالبی پرولاجیک و دالبی دیجیتال به خانه نگاهی بندازید, اکثر پکیج های سینمایی اون سالها بلندگوی مرکز درست و حسابی داشتن. حتماً یادتون هست با ورود نمایشگرهای پلاسما همه ی ما مشکل قرار دادن سنتر های بزرگی داشتیم که قبلا به راحتی بروی تلویزیون های CRT جا میشدن, اما دیگه جای براشون روی پنل های پلاسما نبود. یه مدل چندش آوری هم بود که همه باید پلاسماهارو به دیوار وصل میکردن! درست مثل تصاویر لو رفته پایین که یکی پلاسمای فسقلی ال جی زده به دیوار, خدا شاهده بعد از اون سالها دیگه پلی استیشن هم بازی نکردم. دیگه هم تو هیچ عکس لب تاپ روشن نذاشتم رو میز تا کلاس کار بره بالا...جوان بودم میفهمید؟


هنوز تمام این دی وی دی ها و سی دی هارو دارم. اون سال تازه سه گانه Adventures ایندیانا جونز اومده بود و یکی از کارهای تستی من بود. هنوز هم این نسخه طرفدار زیادی داره و دوست داشتنی هست. واقعاً هم برای اون سالها صدا و تصویر این نسخه خیلی خوب بازسازی شده بود.
انتخاب کابل هم برای این کانال همیشه چالش بزرگی بحساب میاد, چرا که کابل های درست و حسابی همیشه جفت هستن و خیلی سخت میشه کابل مناسب تک برای کانال سنتر پیدا کرد. همین مشکل باعث شده همیشه مجبور بشیم یک جفت کابل برای این کانال بخریم!
اگر کابل در کانال مرکز دینامیک رنج و سرعت انتقال پایینی داشته باشه بسیاری از افکت های این کانال که اکثراً هم بسیار سنگین هستن عقب و ضعیف شنیده میشن, که این مشکل تاثیر بدی در جریان صدا خواهد داشت. شدت و حجم صدا در کانال مرکز خیلی سنگین تر و بی وقفه تر از دو کانال اصلی صداست, چرا که در مرکز ما دیالوک داریم, موزیک داریم و افکت های سنگینی که در بسیاری از موارد از کانال مرکز شروع میشن و در یکی از دیگر کانال ها به اوج میرسن, همین لحظه اجرای اولیه افکت در تاثیرگذار بودنش بسیار اهمیت دارد. پس نتیجه میگیریم برای تجربه و داشتن بهترین صدای سینمایی نیاز به بلندگوی مرکزی بسیار خوب هم داریم.
خوش باشید