Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

گذر از یاماها...

هرکی سایت htcenter.ir میشناسه, میدونه که من در صدای سینمایی طرفدار جدی یاماها بودم, هستم و خواهم بود. تعداد آمپلی فایرهای سینمایی یاماهای که داشتم از انگشتان دو دست هم بیشتره... بنظر من هر علاقمند درست و حسابی صدای سینمایی باید یک دوره چند ساله مدل های مختلف یاماهارو تجربه کرده باشه (باید یاماهارو دوست داشت این یه قانونه, احتمالاََ تو کتاب مقدسم اومده)

 قانونی که من در حدود بیست ساله ازش پیروی کردم و در آینده هم خواهم کرد. در این دو دهه آمپلی فایرهای دنن, مارانس, اونکیو, پایونیر, و... در ستاپ من آمدن و خیلی زود خارج شدن, و این یاماها بوده که همیشه رضایت من جلب کرده و دوستش داشتم و دارم.

اما امروز وقتش شده که یک بار دیگه برای اتاق سینماییم یک پروسسور جدید بخرم, دستگاهی که بتونه حداقل تا دو سال آینده تمام انتظارات سخت گیرانه من برآورده کنه و بهم لذت بده. و این به معنی این که یک تصمیم گیری سخت و پیچیده برای انتخاب قلب سیستم سینماییم در پیش دارم...! آیا باید دوباره و طبق سنت قدیمی خودم یاماهارو انتخاب کنم؟

برای من تنها دو انتخاب وجود دارد, اول پروسسور یاماها CX-A5200 که باید جای CX-A5100 بگیره, و دیگر پروسسور مارانس AV8805 که جایگزین یاماها بشه!

 با یاماها و جنس صداش که کاملا آشنا هستم, مارانس AV8805 هم شنیدم, تنها ضعفی که در آن ستاپ بود, بخش پاور مارانس بود که اصلا در کلاس و کیفیت پروسسور این برند نبود. مارانس هیچ وقت در بخش پاور آمپلی فایر ساز خوبی نبوده و نیست. به مارانس دوستان بر نخوره, این یک واقعیت که باید پذیرفت.

 چند ویزگی در پروسسور مارانس هست که برام جذاب شده و من وسوسه میکنه تا مدل AV8805 جایگزین یاماها کنم.

اول ساخت و متریال بسیار عالی که مارانس در مدل های پرچم دار ازش استفاده میکنه, به عنوان مثال شاسی و حتی پیچ های که از جنس مس ساخته میشن, استفاده از کانکتورهای با کیفیت, ساخت عالی بدنه با برش های بسیار دقیق و... همگی دلیل حس خوبی که وقتی با سری پرچم دار مارانتز کار میکنی بهت منتقل میشه.

و دوم این که مارانتز پردازش جریان افکت وفادارتری در صدای سینمایی نسبت به یاماها و دیگر برندهای صاحب نام دارد, صدای سینمایی پروسسور مارانتز به صدای که در سالن های دالبی سینما و IMAX می شنویم نزدیک تره, و شاید همین ویزگی باعث شده  که من به صدای مارانس گرایش پیدا کنم, و انتخاب بعدی من پروسسور مارانس باشد. نه این که صدای افکتیو و بی نظیر یاماهارو دیگه دوست ندارم, فقط نیاز دارم مدتی صدای با کیفیت یاماها اما متفاوت از یاماهارو بشنوم.

در آخر به چند سوالی که امکان داره در ذهن مخاطب ایجاد بشه, خودم جواب میدم:

از نظر من همچنان بهترین سازنده آمپلی فایرهای سینمایی "یاماهاست"

یاماها با فاصله آمپلی فایر ساز بهتری از مارانتز است.

صدای سینمایی یاماها پویا تر و تاثیرگذار تر از مارانتز است.

همچنان یاماها بهترین سازنده آمپلی فایرهای سینمایی ارزان قیمت در بازار است.

یاماها قوی ترین جریان دهی با کمترین میزان دیستروشن صدارو در بین دیگر سازندگان آمپلی فایر های سینمایی دارد.

یاماها همچنان بهترین سازنده آمپلی فایرهای سینمایی بوده و هست.

خوش باشید

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء