Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

نگاهی به سونی UBP-X800M2

 

 بلوری پلیر سونی UBP-X800M2 مدل ارتقاء پیدا کرده X800 است. که با به روز رسانی های در نرم افزار به تازگی در دسترس علاقمندان به محصولات سونی قرار گرفته است. سری 800 یک لول پایین تر از سری ES هستن, اما در ساختشون از  همان متریال و قطعات سری ES استفاده شده است.

من کمتر از یک ساعت برای این پلیر وقت گذاشتم و سونی X800M2 بروی سیستم شخصیم تست کردم. در نگاه اول با یک پلیر لاغر با شاسی فلزی مواجه هستیم که نه حس یک محصول درست و حسابی به شما منتقل می کند و نه انقدر بد ساخت هست که حالتون خراب کنه...

 دیسک درایو سونی در لود و اجرای دیسک های UHD بسیار سریع و تا حدودی پر سر و صداست! مکانیزم پنل پلاستیکی متحرک دستگاهم به شدت تو ذوق میزنه! تجاری سازها برای این که برای ساخت پنل فلزی هزینه نکنند, با یک تیکه پلاستیک براق با چندتا چاپ ساده کار تمام میکنن. واقعاََ این نوع ساخت و طراحی رقت انگیزه...!

 کیفیت تصویر سونی X800M2 بروی دیسک بلوری 4K کاملا آسیایی و آمریکایی پسند است, کرومای رنگ بالا با رنگ های گرم از شاخص ترین ویژگیهای این پلیر است.

بروی دیسک های HDR و دالبی ویژن کمی دوست داشتم نور و درخشش تصویر بیشتر بود, به عنوان مثال اگر سورس اوپو UDP-203 بخشی از تصویر با 400 نیت نمایش بده, سونی همان تصویر با 360 نیت نمایش میده!

جزيیات تصویر سونی بروی تصاویر 4K نه آنچنان خیره کننده بود که بیننده غرق در تصاویر کنه و نه انقدر بد بود که تو ذوق بزنه.

سونی X800M2 دیسک های استاندارد بلوری بهتر از 4K اجرا می کرد, رنگ های گرم و درخشان, جزيیات قابل قبول از شاخص های سونی بود, اگر کمی بروی تن رنگ پوست کنترل بهتری داشت, میشد جزيیات بیشتر هم از سوژه ها دید, که خوب نمیشه از سونی و یک پلیر تجاری توقع بیشتری هم داشت.

 صدا در سونی X800M2 طبق سنت قدیمی سونی ضعیف بود! صدای نچندان افکتیو و تنبل اولین شاخص صدای هست که از سونی باید توقع داشته باشید, صدای سینمایی سونی چندان کانالیزه نیست, این ضعف بروی فیلم های که اگشن که تعداد کانال های صوتی بیشتری هم دارند بیشتر می توانید احساس کنید! کلا از سونی در هیچ کلاسی توقع صدای سریع, افکتیو و تاثیرگزار نداشته باشد.

من خیلی نمیتونم در مورد سونی و هم کلاس های اون بنویسم, فقط به عنوان راهنمایی مصرف کننده میتونم بگم اگر قصد خرید یک UHD بلوری پلیر از برندهای ال جی و سامسونگ دارید, من سونی X800M2 به شما توصیه می کنم.

خوش باشید...

تصویر

صدا

 طراحی و ساخت

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء