Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

WireWorld HDMI

کابل HDMI مدل Chroma از برند WireWorld در چند تست مهم مورد آزمایش قرار دادم. مدتی هم هست مدل Ultraviolet به دستم رسیده و بعد از Break-in شدن تست های از این کابل گرفتم. این کابل حداقل نیاز به ۴۰ ساعت کارکرد دارد تا از حالت اولیه خارج شود.

خصوصیت بسیار مثبتی که در این دو مدل دیدم Neutrality بسیار بالای است که به سورس دارند, شاید به همین دلیل این کابل بسیار مورد توجه مجلات تست صدا و تصویر قرار گرفته است. کابل در دنیای دیجیتال هم به همان اندازه که در آنالوگ تاثیر گذار است, می تواند روی صدا و تصویر تاثیر مثبت و منفی داشته باشد. در بین کابل های HDMI که من تست کردم WireWorld بهترین نبوده, اما به میزان زیادی با Neutrality بالا من Impress کرده!

کابل در Setup های مختلف پاسخ های متفاوت دارد, اینطور نیست که بگیم در ۹۰٪ این کابل در هر سیستمی جواب مشابه می دهد. هر کابلی بافت صدا و تصویر خودش را دارد. به همین دلیل در Setup های حرفه ای کابلی انتخاب می شود که کمترین تاثیر منفی را در جنس صدا و تصویر پلیر و نمایشگر داشته باشد.

برای مثال VAN DEN HUL کابلی که کنترل خوبی روی نویز دیجیتال داره بدون فدا کردن وضوح برای کم کردن نویز, کابلی با بافت تصویر کمی Smooth و صدای بیشتر به سمت موزیکال بودن تا هیجانی بودن در افکت, فرکانس های میانه و پائین خیلی دستکاری نمیکنه, به همین دلیل اگر در سیستم خوبی قرار گیرد دیالوگ قوی و جلوی از این کابل شنیده می شود و همچنین باس کیپ و عمیق.

Monster Cable خصوصیات کاملا متفاوتی با VAN DEN HUL دارد, تصویر بسیار Bold با جزئیات بالا و کنترل شده. صدای به شدت Emotional با جزئیات بسیار بالا و کانالیزه, ذهنیت طراحان مانستر کاملا به سمت صدای هیجیانی و سریع است, به همین دلیل این برند محبوب ترین کابل ساز در بین سبک های موزیک Heavy metal است برای انتقال اون Riff های سنگین گیتار برقی در این سبک از موزیک. HDMI مانستر در پایداری و عوض نشدن شکل سیگنال در متراژ های بالا هم مطرح است.

WireWorld در چندین سیستم خوب و البته بیشتر در سیستم خودم تست های مختلف کردم, نمی تونم بگم این کابل مورد علاقه من! شاید در اولین تست های که از Chroma گرفتم صدا و تصویر کمی برام مایوس کننده بود! اما به تدریج و با تست فیلم های مختلف در چند پلیر کیفیت این کابل بیشتر برام مشخص شد.

بهترین توصیف کوتاه و حرفه ای برای WireWorld HDMI "کابلی که حظور خودشو در سیستم نشون نمیده"

من سعی نکردم از این برند تحلیل بنویسم چرا که برای محصولی که در دسترس همه نیست تحلیل نوشتن بیشتر داستان تعریف کردن. هدف فقط معرفی این برند و کمی اطلاعات در مورد چند نمونه کابل HDMI بود.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء