Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Transformers: Dark of the Moon Blu-ray Review

Transformers Dark of the Moon Blu-ray

قسمت سوم  Transformers ملقمه ای از تفکر سیاسی در خدمت "Zionist" اسپیلبرگ و هنر فوق العاده مایکل بی در ساخت جلوه های ویژه است.

شعارهای به سطح آمده این فیلم حالمو بهم میزنه! ۱۵ دقیقه بیشتر از فیلم نمیگذره که صدای اپتیموس پرایم بصورت Voice over شروع میکنه به گفتن شعارهای دو قسمت قبل اما این بار خیلی جدی تر شده است! نشان دادن محلی در بیابان و معرفی این محل با این عنوان ( Middle East . Illegal Nuclear Site ) "خاورمیانه سایت هسته ای غیر مجاز" نشان دادن یک لیموزین سیاه که پرچم ایران برعکس دو طرف این ماشین نصب شده است! من واقعا نمی دونم پرچم کشورها روی ماشین های سیاسی برعکس نصب میشه یا نه؟! برای اولین بار دیدم سرباز های که محافظ سایت هسته ای غیر مجاز بودند فارسی صحبت می کنند و در ادامه... و سکانس بعدی نیروگاه چرنوبیل اکراین میبینیم, چی به یاد شما میاد؟ از طرفی دارن ایرانی را از یک فاجعه هسته ای می ترسانند و در اصل فیلم دارن خاورمیانه و ایران دشمن بشریت معرفی می کنند! 

  سکانس های در فیلم هست که شهر در تاریکی و غبار و مورد حمله ربات های بیگانه نشان می دهد! در دو قسمت قبل فقط شاهد جنگهای خیابانی بودیم. اما در این سومی دقیقا صحنه های از فیلم جنگ دنیاهای اسپیلبرگ بازسازی شده است! در جنگ دنیاها هیولاهای که از زمین بیرون آمده بودند چیزی شبیه به نور یا انواج به مردم شلیک می کردند و در یک لحظه انسان تبدیل به خاکستر میشد و فقط لباسش در هوا باقی می ماند! دقیقا همین صحنه را این بار توسط روبات های محاجم میبینیم که به مردم شلیک می کنند و همه تبدیل به خاکستر می شوند.

از این بحث بگذریم.

در تحلیل های سایت های مختلف نوشتند که صدا و تصویر این فیلم آخرشه و از این بهتر نیست! من هم کاملا تایید میکنم در این سه گانه, مخصوصا قسمت دوم و این یکی سوم شاهد تصویر فوق العاده خیره کننده ای هستم, در این هیچ شکی نیست و نمیشه ازش ایرادی گرفت.

تصویر قسمت سوم در تمام طول فیلم, بدون نویز دیجیتال و گرین اذیت کننده است. گرین ذره بینی در بافت پوست و پس زمینه تصویر دیده میشه اما همانطور که گفتم یک گرین زیبا و ذره بینی میبینیم که هیچ تاثیر منفی در جزئیات تصویر ندارد. رنگ ربات ها مثل دو قسمت قبل و در بعضی صحنه ها حتی بهتر از دومی فوق العاده درخشان هستند. بافت اشیا کمی بهتر از دو قسمت قبل است. تصویر قسمت سوم بسیار تمیز, دقیق و درخشان است.

صدا: Dolby True HD 7.1

نکته جذاب قسمت سوم  صدای حجیم و پیک های لحظه ای بود که وارد چهار کانال ساراند میکرد! و این خیلی عالی بود, در تحلیل Resident Evil: Afterlife گفتم در فیلم های سه بعدی نقش کانال های ساراند بسیار مهم و تاثیر تصویر سه بعدی را چندین برابر می کند. در قسمت سوم Transformers چه خبر بود در کانال های ساراند, در بعضی صحنه ها برای هر کانال یک افکت جداگانه تنظیم شده بود. فقط ای کاش این فیلم روی نسخه بلو-ری با صدای dts-hd بود! همین دالبی بودن باعث شده بود صدا در بعضی صحنه ها خیلی تنبل بین کانال ها حرکت کنه! درست مثل صحنه های آهسته فیلم که کم هم نبود, در بعضی لحظه ها احساس میکردم حرکت افکت ها صدا از کانال جلو به عقب باید سریع تر باشد! انگار صدا کش میومد و این فقط به دلیل دالبی بودن صداست! افکت های کانال LFE هم کمی گنگ بودن که باز بر میگرده به صدای دالبی, در کل افکت های کانال LFE  تاببد می کنم.

در نهایت Transformers: Dark of the Moon تصویر فوق العاده خیره کننده و صدای قابل قبول برای دالبی دارد.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء