Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

معرفی دیسک کالیبراسیون Disney WOW

اگر خواننده این سایت باشید حتما میدونید یکسری اصول در صدا و تصویر هستند که اگر رعایت نشود کل ارزش های سیستم زیر سوال خواهد رفت! و یکی از مهم ترین ها در صدا و تصویر کالیبراسیون است, اهمیت این موضوع با چهار مطلب اختصاصی در باره کالیبراسیون تصویر می توانید درک کنید!

پکیج "Disney WOW: World of Wonder" جدید ترین دیسک کالیبراسیون صدا و تصویر از کمپانی دیزنی است, یک تولید بسیار جذاب که شمارو حسابی درگیر خود می کند و یکی از دوستان شما در کنار سیستم صدا و تصویرتان خواهد شد! در ادامه به چند ویزگی این دیسک اشاره کردم .
این دیسک شامل دو سری پترن است, یک سری پترن های کالیبراسیون ابتدایی, و یک انتخاب پیشرفته برای حرفه ای ها, شاید کار با پترن های پیشرفته برای تازه کارها کمی گیج کننده باشه! با این حال من توصیه می کنم با پترن های پیشرفته شروع کنید!

پترن های این کار کمی فانتزی تر از دیگر تولیدات مشابه هستند, در تولید و تنظیم این دیسک بسیار به سرگرم کننده بودن آن توجه شده است, که برای تازه کارها شرایطی ایجاد میکنه تا بیشتر برای کار با این دیسک وقت بزارند.

هر پترن شامل سه گزینه است, توضیحات, آموزش و اجرای, در قسمت توضیحات به عنوان مثال اگر "Sharpness" انتخاب کنید در مورد این گزینه و تاثیرات آن توضیحاتی به زبان ساده داده می شود. در بخش آموزش روش کالیبره کردن این بخش باز هم به زبان ساده آموزش داده می شود. و در بخش اجرای همه چیز دست کالیبراتور است.

مثل تمام دیسک های کالیبراسیون یک فیلتر رنگ که در این کار رنگ آبی قرار دارد, روش کار با این فیلتر در بخش چهارم توضیح دادم.

در این دیسک 30 کلیپ کوتاه از تولیدات دیزنی وجود دارد که می توانید به عنوان دموی سیستم و همچنین نتیجه کار از بینشون انتخاب کنید! تمامی کلیپ های این دیسک با بیت ریت تصویر فوق العاده بالای 40Mbps تنظیم شده است!

یکی از انتخاب های این دیسک "pixel flipper" که برای بازسازی پیکسل ها در نمایشگرهای پلاسما ست, حدود سی ثانیه کافی تا اگر "image retention" بروی نمایشگر شما ایجاد شده, و شدت آن زیاد نیست برطرف شود.

چند انتخاب دوست داشتنی هم در دیسک هست, مواردی مثل چگونگی فشرده سازی تصویر و چندین مورد دیگر که همگی همراه با تصاویر بسیار با کیفیت هستند.

یکی از انتخاب های جالب در این دیسک تفاوت بین تصاویر 720P با 1080P واقعی است, که حتما برای دمو و بحث های صدا و تصویر بین دوستان میتونه انتخاب خوبی باشد.

این دیسک شامل گرافیک های متحرک بسیار جذاب برای کالیبره کردن صدا نیز هست, پیکربندی کانال ها, تنظیمات فرکانسی و چندین مورد دیگر که همگی در کالیبره کردن صدا به شما کمک می کنند.

در نهایت این دیسک به دوستان تازه کار و حرفه ای در کالیبراسیون توصیه می کنم!

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء