Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

Sound Bar

از سال 2007 میلادی بود که کمپانی یاماها محصولی از خانواده سینمایی خانگی در یک جعبه وارد بازار کرد با عنوان "Sound Bar" بلندگوهای باریکی که زیر نمایشگر نصب می شود و امکان بازسازی صدای 5.1 کانال حقیقی تنها با یک بلندگو ایجاد می کند! در نسل های اول کمپانی های محدودی این محصول تولید می کردند و ادعاء صدای حقیقی 5.1 داشتند, یاماها در مدل های ابتدایی با 5 کانال آمپلی فایری که به تعداد زیادی درایور فوق رنج کوچیک متصل بودن و با ایجاد تقدم و تأخر در صدا سعی می کرد انواج مربوط به هر کانال با کمک موانع داخل اتاق بصورت کانال های حقیقی ایجاد کند. اما تجربه به کمپانی ها و مصرف کننده های سیستم های سینمایی خانگی ثابت کرده است که هیچ پیکربندی جزء کانال های حقیقی نمی تواند فضای سینمایی را ایجاد کند, کم کم ایده صدای حقیقی 5.1 کانال جاشو داد به دو کانال های که صدای 3D ایجاد می کنند, مدل های جدید Sound Bar بلعکس مدل های ابتدایی باریک تر و بسیار شیک تر شده اند و اگر بحث صدای سینمایی برای این محصولات کاملا قلم بگیریم, تبدیل به بخشی از  نمایشگرهای نسل جدید با بدنه های فوق العاده باریک شده اند. نمایشگرهای LCD-LED هرچقدر که باریک تر شدن توان تولید صدای قابل قبول از دست دادند! بعضی از مدل های گران قیمت موجود در بازار صدای تنها مناسب دیدن گفتگوهای تلویزیونی ایجاد می کنند! و هیچ حسی برای تماشای یک فیلم, مستند و یا موزیک ویدئو در بیننده ایجاد نمی کنند.

Sound Bar های نسل جدید با ظاهری جذاب صدای مناسب دیدن یک فیلم با کیفیت, مستندی قابل تامل و یا موزیک ویدئوی مورد علاقه شمارو با صدای لود و کیفیت بسیار بهتر از بلندگوهای نمایشگرها ایجاد می کنند. در انواع مختلف امکان Bluetooth و WIFI برای برقراری ارتباط با انواع دیوایس های صوتی نیز دارند.

از نظر من داشتن یکی از این محصولات در زیر نمایشگر بسیار در لذت دیداری تاثیر گذار هست و جایگزینی هوشمندانه به جای انواع سینمایی خانگی تجاری در کنار نمایشگرهاست! پکیج های سینمایی که صرفاً برای تقویت صدای کانال های مختلف تلویزیونی و لود کردن صدا مورد استفاده قرار میگیرند! میتونن جاشون بدن به یکی از این محصولات شیک  مد روز

بازم بگید من محصولات تجاری معرفی نمی کنم! اگر با ارزش باشن و کارشون خوب انجام بدن حتما معرفی می کنم

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء