Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

The Lord of the Rings in 4K

 

فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» در طول سالیان اخیر چند بار بروی نسخه های مختلف دی وی دی و بلوری ریلیز شده است، قسمت اول فیلم زمانی اکران شد که هنوز نوارهای وی‌اچ‌اس وجود داشتند.جکسون به‌ تازگی تأکید کرده است که جلوه‌های بصری در نسخه‌های 4K به‌ گونه‌ای ریمستر شده که تصویری متحدالشکل به چندگانه می‌دهد تا احساس شود که فیلم‌ها در یک زمان تولید شده‌اند.

جکسون می‌گوید: «بازگشت دوباره به این فیلم‌ها جذاب بود زیرا متوجه شدم که با یکدیگر تناقض داشته‌اند. علتش نحوه‌ی فیلمبرداری سه‌گانه‌ی «ارباب حلقه‌ها» در حدود بیست سال قبل است. «ارباب حلقه‌ها» با دوربین ۳۵ میلی‌متری فیلمبرداری شد و تنظیم رنگ قسمت اول «ارباب حلقه‌ها» به روشی سنتی و مکانیکی انجام شد. سپس برای نگاتیو ۳۵ میلی‌متری دو قسمت بعدی به دیجیتال روی آوردیم.»
جکسون می‌گوید: «نسخه 4K تازه ارائه شده به‌ شکلی به نظر می‌رسد که گویی همین امروز ساخته شده‌اند، نه ۲۰ سال قبل. در این فرآیند از دید من مهم نبود که فیلم متفاوت به نظر برسد, مسئله این بود که یک فیلم ۲۰ سال پیش را برداریم و حسی مدرن به آن بدهیم.

این ویدئوی جالب از صحبت های "پیتر جکسون" در مراحل آماده سازی مجدد سه گانه ی ارباب حلقه ها و هابیت را بروی UHD بلوری ببینید.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء