Home Theater Center
مرکز بررسی سیستم های صوتی و تصویری

یکم بنویسم دورهم باشیم...

آقای گمینی یه ستاپ از برند PS Audio مدل های Stellar GC DAC و دوتا M700 Mono Block با بلندگوهای TANNOY و Sonus Faber دارن, طراح PS Audio آقای Paul McGowan هستن که مدتی هم طراح آکوفیض ژاپنی بودن. برند خوبی و صدای عام پسندی هم داره...شنیدم ایرانم قرار بیاد.


 برند Weiss آقای اکبری وارد میکنن Weiss به آلمانی میشه سفید, محصولات این برندم سفید هست, من صدای این برند فقط در مونیخ شنیدم. برند بسیار حرفه ای و در کلاس استودیوهای ابی رود استودیوز هست.

ظاهرا که ویتوس و اودیو نت هم ایشون وارد میکنن...

موفق باشه

Amir Audio


 یکم در مورد این آپلیکیشن های که به اسم تلگرام طلایی, ویداگرام,منوگرام و... منتشر میشه توضیح بدم. تلگرام یک اپلیکیشن اپن سورس یا منبع باز هست, یعنی هر کسی میتونه سورس تلگرام دانلود کنه و باهاش اپ خودشو درست و منتشر کنه ( تو گوگل سرچ کنید telegram source به سادگی سورس تمام ورژن های تلگرام برای دانلود هست) اگر دقت کرده باشید تمام این اپ ها شبیه تلگرام هستن, فقط ظاهر و رنگ ها شخصی سازی شده. هرکسی که یکم آی تی بلد باشه میتونه یه سرور اجاره کنه و اپ خودشو بروی اون سرور کانفیک کنه و روی اون اپ یه پروگسی یا فیلتر شکن نصب میکنه و شما از طریق اون اپ وصل میشید به تلگرام. در واقع این اپ ها پلی میشن بین شما و تلگرام, شما وصل میشید به این اپ ها و فکر می کنید که این خود تلگرام است! یکسری احمق هم میام تو فضای تلگرام تبلیغ میکنن که شخص "پاول دورف" مدیر تلگرام اعلام کرد این اپلیکیشن برای ایرانی هاست و کسی نمیتونه این اپ فیلتر کنه و از این دسته اراجیف. توجه داشته باشید وقتی به این اپ ها وصل میشید تمام اطلاعات, چت ها, تصاویر و... داره بروی یک سرور غریبه ذخیره میشه. با یک فیلتر شکن خوب از اپ اصلی تلگرام استفاده کنید.

تمام نسخه های 4K بلوری که با استاندارد IMAX Enhanced ریلیز میشن شامل صدای dts-X هستن, فعلا سونی پیکچرز چند عنوان با استاندارد IMAX Enhanced عرضه کرده است.

  Jumanji: The Next Level

  Zombieland: Double Tap

  Charlie's Angels 2019


 جدیدا مد شده همه دنبال خرید Turntable و LP  خواننده های ایرانی هستن! تمام این LP ها ساخت چین هستن و از سورس های دیجیتال بی کیفیت چاپ شدن, فکر کنید سورس صفحه ی داریوش از یه فایل MP3 چاپ شده باشه! پشت کاور اکثرشونم اسم چندتا کمپانی ورشکسته ایرانی مثل کلتکس رکوردز و شرکت ترانه و... نوشته شده است! احتمالا خود مهرداد پاکروان خبر نداره یکسری وینیل به اسم شرکتش تولید میشه. فرایند تولید و مسترینگ LP حتی اگر از منابع قدیمی آنالوگ هم باشد, نیاز به پروسه اکولایز کردن و مسترینگ جدید داره, که نه در مارکت شرکت های ایرانی جای داره و نه استودیوهای مجهزی دارن, این آلبوم جدید معین گوش کردین که تمام کار ضبط و مسترینگش در استودیو شخصی خودش " پریچه آواز " انجام شده؟ فکر کنم اگر این کار میداد به ارزون ترین استودیوهای داخلی, خیلی بهتر و قوی تر براش مسترینگشو انجام میدادن. احتمالا چند وقت دیگه LP آلبوم "ماندگار" معین هم منتشر میشه!  یکم در خرید باهوش باشیم.


اگر براتون امکان تست ساب ووفرهای Monolith هست پیشنهاد میکنم حتما برید و صداشو بشنوید, برند بسیار خوبی و کارش ساخت ساب ووفره. مدل Monolith 12" THX Ultra  هم بسیار خوب Kick میزنه و هم خیلی خوب Low میزنه, در فاصله ی 2 متری بروی 16 هرتز 100 دسی بل توان اجرا داره که برای یک ساب 12 اینچی عدد بسیار خوبی بحساب میاد, برای ستاپ های سینمایی و هم ستاپ های 2.1 موزیکال ساب بسیار خوش صدا و قدرتمندی است و به قیمت ارزش خرید بالایی دارد.


 من علاقه زیادی به خرید و تست دیجیتال ویدئو پلیرها دارم, و تا جای هم که فضا و امکانش باشه سعی می کنم ویدئو پلیرهای درست و حسابی بخرم و تست کنم, سایت eBay یکی از جاهای که میشه پلیرهای قدیمی و کاملا آکبند درش پیدا کرد. این اواخر یک دستگاه OPPO DV-983H آکبند از این سایت خریدم... این اولین دی وی دی پلیر درست و حسابی بود که اوپو تولید کرد و سکوی پرتاب اپو برای شناخته شدن و محبوبیت این برند بین ویدئوفایل ها شد. این دستگاه اولین دی وی دی پلیر ارزان قیمت بود که با کیفیت بسیار خوبی رزولوشن 720x480 دی وی دی به 1920×1080 ارتقاء میداد.

دی وی دی پلیرهای گران قیمتی هم از پایونیر و دنن هم بودن که رزولوشن SD به HD ارتقاء میدادن, با این تفاوت که اون پلیرها اسکن تصاویرشون به صورت Interlaced بود, در صورتی که پلیر ارزان قیمت اوپو اسکن Progressive داشت.

میدونم دوره این پلیرها تمام شده است. اما اگر یک ویدئوفابل واقعی باشید, هیچ وقت از تست و مقایسه ی کامپوننت های مختلف خسته نخواهید شد. هرچقدر بیشتر تست کنید و از گذشته تا امروز برندها و کامپوننت های مختلف بدونید, ذهنتون برای تشخیص و درک تفاوت ها باز تر خواهد شد.

ارسال نظر

1.کاربران سایت باید هنگام ارسال دیدگاه از کلمات مناسب استفاده کنند. در صورت مشاهده‌ی کلمات رکیک و نامناسب، پیغام کاربر حذف شده و در صورت تکرار، نام کاربری و IP وی مسدود می‌شود.
2.لطفا در هنگام پاسخ دادن به سوالات از به کارگیری الفاظ و جملاتی تحقیرآمیز که باعث دلسردی کاربر سوال کننده شود خودداری کنید.


ورود اعضاء